9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

[opgelost] OS DVD niet te verwijderen uit iMac G4 (bolletje)

Rare vraag misschien, ik krijg een installatieschijf niet uit de dvd drive van een iMac G4 bolletje. Wat is er aan de hand? Ik wilde op deze iMac het OS er opnieuw op zetten. Er zat 10.4 op, dus deze dvd in de lade gestopt, vervolgens daarvan opgestart, de HD gewist alvorens een schone installatie uit te voeren. Ging prima. Vervolgens wilde ik de installatie beginnen en gaf gegeven moment aan dat “deze software niet op deze computer geïnstalleerd kan worden”. Dat is raar want 10.4 zat er op en nu zegt ie dat dat niet compatable is. Oke. Maar nu? Ik kan de dvd er niet meer uit krijgen. Ik heb namelijk wel een oudere OS op dvd zoals 10.2 of 3. Maar dan moet ik eerst deze dvd die er nog in zit, er uit zien te krijgen.

Iemand die weet hoe dat kan?

Inactief
    Anoniem

Meestal lukt het als je de Mac met de (linker)muisknop ingedrukt opstart.

Bijdrager
    avanti

Met de alt-toets bedoel je?

Inactief
    Anoniem

Nee, gewoon muisknop ingedrukt houden tijdens het opstarten. Als je een muis hebt met een linker- én rechterknop, dan alleen de linker.

Bijdrager
    avanti

YES! super bedankt!

Inactief
    Anoniem
    Inactief
    Anoniem

Never mind, het is al gelukt:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Was die DVD niet van betreffende iMac en een niet generieke OS 10.4 installer?

Bijdrager
    avanti

Dat zou best kunnen van niet. Ik krijgzover ook geen enkel systeem geëinstalleerd. Ik heb de oorspronkelijke DVD gevonden inmiddels die bij de iMac hoorde destijds (10.2.3) maar na een minuut gaat het vast zitten en komen er 2 grote horizontale balken in zicht en gebeurd er niks meer. Ik heb de dvd optisch bekeken maar is onbeschadigd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.