4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    The Sjim

OS Catalina – issues met Foto's

Sinds de update naar Catalina heb ik problemen met de synchronisatie van foto’s vanaf mijn iPhone naar mijn MacBook.

Foto’s die ik met mijn iPhone maak zijn wel zichtbaar in de Foto-app op de MacBook, maar kunnen regelmatig niet toegevoegd worden op social media, marktplaats en mijn webwinkel. Kenmerk is dat de bestandsnaam greyed is. Nu heb ik de bibliotheek al hersteld, maar dat lost niets op. Ik heb in de Foto-app in iCloud ingesteld dat de volledige foto gedownload moet worden (maar ook geëxperimenteerd met de instelling ‘optimaliseer mac-opslag’. Heeft geen effect.

Wat me opvalt is dat alle foto’s nu de toevoeging .HEIC in de bestandsnaam hebben staan als ik ze wil toevoegen in bijvoorbeeld Mijn Webwinkel. Dat was eerder niet het geval. Maar, aan de andere kant, de ene foto kan wel toegevoegd worden en de andere niet.

Kortom, ik weet het even niet meer. Heeft iemand een suggestie?

Bijdrager
    Ziegler

Die heic extensie wil zeggen dat het een ‘live-foto’ is. Misschien kan je die niet toevoegen?

Ik zou live uitzetten.

Dat je sommige foto’s wel kan toevoegen komt doordat de iphone naast de heic ook een jpg bewaart.

Bijdrager
    Macgb

HEIC is het nieuwste compressie formaat van o.a. Apple, hoge kwaliteit, kleine bestandsgrootte.De nieuwere iPhones/iPad  en ios systemen staan standaard op dit formaat ingesteld. Veel externe app/systemen zijn nog niet in staat dit bestandsformaat te lezen. Je hebt twee opties:

1. In ios het formaat op jpeg instellen

2. Voor gebruik in andere programma’s, b.v de app. Foto’s, exporteren in .jpg formaat en dat gebruiken voor upload.

Bijdrager
    The Sjim

Bedankt voor de reacties. Het ligt in ieder geval niet aan ‘live’  foto’s. Ik heb 2 foto’s gemaakt, 1 in portretmodus en 1 ‘normale’. De foto in portretmodus is wel te selecteren, de normale niet. Burst foto’s zijn ook te selecteren.

Het probleem doet zich nu voornamelijk nog voor op Marktplaats en Mijn Webwinkel, dus het is wel te overzien. Hopelijk kunnen deze foto’s binnenkort ook daar worden gebruikt. Want, gezien het grote aantal foto’s dat ik in iCloud bewaar, is het handiger om met dit nieuwe formaat te blijven werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.