4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    motorracer

OS 9 installeren op een G4/800 ??

Ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een prachtige iMac g4/800, je weet wel zo’n “schemerlamp”
    nou loop ik met diverse programma’s welke ik gebruik tegen het feit aan dat de “classic” opgestart moet worden
    toen ik de Mac kocht stond er alleen maar OSX 10,1 oid op maar geeen classic
    dus de hele boel opnieuw geherinstalleerd en mooi 3 partities aangemaakt waarvan ik er 1 gedacht had voor OS 9
    mijn eigen OSX draait prima ( OSX 10,2.4 ) maar als ik OS 9 nu wil installeren gaat dit niet, c toets ingedrult houden tijdens opstarten helpt ook al niet
    wie weet raad ??

hopelijk geen nieuwe herinstallatie en os 9 eerst, of toch ???
    :mrgreen:

Bijdrager
    bieg

wat gebeurd er als je een andere opstartdisk selecteert via je regelpanelen?

BIEG

Bijdrager
    JeePee

Kan kloppen, ik heb hetzelfde gehad. Je probeert zeker op starten vanaf een Mac OS 9.0.4 installatie CD of niet? Je schijnt minstens met een 9.2.2 installatie CD op te moeten starten en het ligt aan de productiedatum van je iMac…

Als hij v├│├│r 6 januari 2003 is geproduceerd, dan kan hij wel in 9 opstarten (9.2.2) en vanaf 6 januari niet meer….

Als het goed is heb je programmatuurherstel CD’s erbij gekregen, daar staat 9.2.2 op… je moet de eerste erin doen en dan programmatuurherstel starten, hierdoor worden allerlei programma’s ge├»nstalleerd, je kunt ze ook selecteren. Ik meen dat 9.2.2 automatisch op je Mac OS X partitie wordt ge├»nstalleerd, maar je kunt deze later klonen op een andere partitie…

Bijdrager
    motorracer

via regelpanelen en andere opstartschijf kiezen gaat ook niet maar voor wat de laatste reactie betreft, kan ik dat dus wel proberen
    dit lijkt me een logische oplossing

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.