14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    rorooke

OS 9 en ethernet :(

Ik ben al een dag bezig met het proberen te installeren van een netwerkkaart in een Power Mac 5500 (all in one)
    Ik heb er één gekocht in een PC-winkel (omdat die veeeeeel goedkoper zijn) maar had uiteraard eens goed gekeken of er wel een driver van was.
    Die is er dus, op het volgende adres:
    http://www.smc-europe.com/english/support/driver_manual/network/1233ATX.html

die heb ik lekker geinstalleerd in OS 9.
    De kaart geplaatst en verbonden met de Speedtouch adsl modem. Dan heb ik de software van deze laatste geinstalleerd. Ik moet van Tiscali enkel paswoord en login invullen en dan is hij klaar om op internet te gaan.

niet dus…
    Probleem is dat hij dus niet wil verbinden.
    Heb ik iets over het hoofd gezien? Of hebben jullie er al ervaring mee? is er iets mis met die kaart? Software?

bedankt!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

is de netwerkkaart zichtbaar in je systeemprofiel ?

Bijdrager
    passenger

OSX zou hem best moeten herkennen als het een beetje behoorlijke is. Die van Sitecom doen het, geloof ik. Geen driver nodig in OSX!

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”passenger”

OSX zou hem best moeten herkennen als het een beetje behoorlijke is. Die van Sitecom doen het, geloof ik. Geen driver nodig in OSX!

ehh
    hij werkt met 0S9

Bijdrager
    passenger
    ”EagerB0bNerd”
    ”passenger”

ehh
    hij werkt met 0S9

Helemaal gelijk! Maar dit is toch macosx.nl?

Bijdrager
    maceddy
    ”passenger”
    ”EagerB0bNerd”
    ”passenger”

ehh
    hij werkt met 0S9

Helemaal gelijk! Maar dit is toch macosx.nl?

Dus moeten we mensen met OS 9 maar niet helpen?

Maar goed, waarschijnlijk is het een kaart met een Realtek chip (RTL8139).
    Kijk even op deze sitevoor een drivertje;)

Bijdrager
    Zora la rousse

Er is hier ook een Classic discussie, dus waarom geen OS 9.# vragen?

Bijdrager
    passenger

Aardigheidje! Meeste mensen hier werken vaak met beide trouwens. Ben zelf niet meer thuis in OS9. Dus prettig dat anderen dat nog wel weten.

Bijdrager
    Hexley

FF een heel stomme opmerking…
    Die UTP kabel… is die wel goed?

Heb vaker gezien dat mensen, erg lang bezig waren,
    en het gewoon een “verotte” kabel was…

Bijdrager
    rorooke

– de kaart is zichtbaar in systeemprofiel maar hij duidt niet aan wat voor type het is(netwerk, grfische,…) dus ik vraag mij af of die driver het wel doet.

– Ik denk niet dat het een realtek chip is. op de grootste chip staat ADMtek en de drivers geven ook dit merk aan, wat dus wel snor zou moeten zitten.

– qua kabel gebruik ik gewoon de kabel die erbij geleverd was, dat mag toch geen problemen geven?

# ik heb hem eens getest in m’n G4 ook op mac os 9.x en ook daar doet hij het niet. Probleem is daar wel dat er en standaard ethernet inzit en ik vraag me af hoe je er dan voor kan zorgen dat het OS de andere kaart gaat gebruikenb voor netwerken. Waar kan je dit instellen?

Bijdrager
    Zora la rousse

Als ik mij goed herinner kan je bij ”Appletalk” kiezen tussen ”Ethernet” (=ingebouwde Ethernet) en ”´Ethernet sleuf D1” (=Ethernetkaart die je zelf inbouwd).

Bijdrager
    Deskman

Instellingen in OS9 zijn nogal complex.
    AppleTalk instellen naar de juiste poort (je hebt er op die 5500 nogal wat, Zora heeft het bij het juiste eind) maar oop in je TCP/IP regelpaneel moet je instellen naar welke poort hij dan gaat. De Tiscali-software ken ik niet, maar wellicht moet je ook daar even kijken of je de juiste poort selecteert.

Bijdrager
    Sad

Topic ff verplaatst naar “Classic” dan is er meer kans op succes!

Bijdrager
    candykane

je moet de driver van de 1244 hebben
    mvg
    mikey

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.