9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ikea

Originele fotobibliotheek verplaatsen naar een (virtuele) harde schijf

Ik wil mijn originele fotobibliotheek verplaatsen naar mijn virtuele harde schijf. Bovendien wil ik dat deze automatisch wordt gekozen wanneer ik m’n iPhone aansluit. Ik heb de volgende vragen:

Kan ik mijn originele fotobibliotheek gewoon slepen naar mijn virtuele harde schijf? Deze staat ook in Finder dus lijkt mij erg makkelijk. Kopieren is geen optie omdat mijn harde schijf van mijn Macbook bijna vol is.
    Hoe stel ik in dat automatisch de fotobibliotheek op de virtuele harde schijf wordt gekozen wanneer ik de iPhone aan mijn Macbook hang en Foto’s automatisch opent?

Kan iemand mij verder helpen?

Moderator
    Night

1) Je zal hem toch éérst naar die VHD moeten kopiëren. Dus wellicht eerst even naar een externe harddisk, dan het origineel verwijderen en dan van de externe disk naar je VHD kopiëren.
    2) Elk Apple programma dat van een opslag-bibliotheek gebruik maakt (Foto’s, iTunes) kun je opstarten met de ⌥-toets ingedrukt gehouden. Je kan dan de locatie van de alternatieve bibliotheek aangeven.

Vraag ik me nog even af hoe je jouw virtuele disk hebt bewerkstelligd. Als het een RAM disk is, moet je er wel rekening mee houden dat deze na elke herstart compleet gewist is. Het lijkt me niet zo handig is om daar dan foto’s etc. op te bewaren.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem

1) Verplaatsen kan uiteraard ook (afhankelijk van wàt die VHD nu eigenlijk is.)

Misschien is het voor ons lezers ook wel leuk om te weten waarom je een virtuele harde schijf gebruikt?
    En inderdaad: HOE.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

@KW: Bij verplaatsen naar een externe disk wordt de zaak éérst gekopieerd en dán pas verwijderd (safety first). TS geeft aan daar onvoldoende schijfruimte voor te hebben. Volgens mij wordt een bibliotheek (omdat het een package-bestand is) in één keer gekopieerd/verplaatst.

Bijdrager
    Ikea

Dank voor alle adviezen.

Inderdaad van zou verplaatsen het beste zijn. Kopiëren van de bibliotheek is niet mogelijk omdat ik nog maar erg weinig opslagruimte meer heb.

De reden dat ik dit wil doen is tweeledig:
    Allereerst constante meldingen dat ik geen opslagruimte meer heb en het ontbreken van tijd om regelmatig te schonen. Ten tweede ben ik vaak op reis en kan toch overal gebruikmaken van mijn bestanden en 24/7 zonder mijn Macbook. Dit doe ik al geruime tijd en het is erg handig.

Ik kopieer direct mijn media vanuit de map Master van de Fotobibliotheek. Alhoewel het de originelen zijn is het niet handig zoeken want je mist toch de functionaliteiten van Foto’s.
    Bovendien is het dubbel werk. Wanneer ik de foto’s van m’n iPhone naar het programma Foto’s heb geladen, moet ik ze daarna kopiëren naar de VTD.

Kortom, het is voor mij veel handiger als mijn Fotobibliotheek op de VTD staat. Uiteraard kan ik ook iCloud gebruiken maar is ten eerste kostbaarder en de data wordt niet in Nederland opgeslagen. Ik gebruik nu al geruime tijd en naar volle tevredenheid Stack. Stack is een Nederlandse partij die dus ook de data in Nederland opslaat volgens de Nederlandse regelgeving. Hier de link: http://www.transip.nl/vragen/753-stack-als-netwerkschijf-toevoegen-aan/

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, een cloud-service. Dat is dan weer wat anders dan een virtuele harde schijf.
    Het is gewoon een harde schijf die ergens anders staat.

Anyway:
    https://simoncurd.com/2013/02/19/moving-your-iphoto-library-to-the-cloud/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens mij wordt een bibliotheek (omdat het een package-bestand is) in één keer gekopieerd/verplaatst.

De bibliotheken van Foto’s en iPhoto zijn mappen met bestanden erin.

Moderator
    Night

Dat weet ik wel, maar er stond mij iets van bij dat packages in één keer gekopieerd werden.

Bijdrager
    Ikea

Volgens mij kan ik verder met de link van KarelWillem waarvoor dank.(y)
    Ik ga dit straks eens uitgebreid lezen.
    Wordt vervolgd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.