3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    dannikon

Originele fotobestanden in Iweb

Ik heb in iweb een site gemaakt met foto’s van mij erop. Ik voeg de foto’s in Iweb in via voeg in –> kies. Ik werk met mijn originele foto bestanden, allemaal ongeveer 5 megabyte groot. Heel handig, want Iweb verkleint ze ineens.

Maar… Als ik dan de site publiceer in een map, verschijnen de originele bestanden en de verkleinde bestanden. Heel vervelend, want mijn originelen moeten niet online en nemen veel meer webruimte in beslag (site is dan 50mb i.p.v. 10mb).

Dan ben ik de grote foto’s in de gepubliceerde map op mijn mac gaan zoeken, en dan heb ik ze gewist. Website ziet er nu uit zoals het moet. Maar dan doe ik een update, en Iweb slaagt erin de originelen terug in die map te zetten.

Nu is het wel vervelend dat ik bij elke update de originele foto’s telkens moet verwijderen. Valt dit op te lossen via een of andere instelling?

Ik weet dat Iweb geen professioneel programma is en je er weinig controle over hebt, maar ik vind het wel handig voor deze website.

Al heel erg bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Je Moet het even een ietsepietsje anders gaan doen.

In iPhoto selecteer je je foto’s en je exporteert (archief>exporteer) ze dan even naar een mapje.
    Geef dan aan dat ze niet groter mogen worden dan 500 of 600 pixels breed.

Dat fotomapje importeer je dan in iWeb. Zeker nooit je originele iPhoto-bestanden.

Bijdrager
    dannikon

Ik dacht al dat ik vanaf verkleine foto’s zou moeten vertrekken. Nu staat er nog niet zoveel op dus het is best te doen alles te vervangen.
    Bedankt voor de tip, zal me veel tijd besparen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.