4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Zeezicht

Originele foto kopiëren uit Foto's??

Ik probeer uit de nieuwe app Foto’s (Yosemite) foto’s te kopiëren (naar USB). Ik zie vervolgens dat de de foto’s sterk worden verkleind (5,6 MB tot 300 kB). Ik wil dat niet. Gelukkig kan ik nog terug naar iPhoto waar ik wel de originele foto kan kopiëren. Is deze verkleining bij het kopiëren in Foto’s te voorkomen?

Bijdrager
    Xcode

Dat is gelukkig heel eenvoudig.

Stap 1: Selecteer de foto’s die je wilt exporteren. Gebruik Command, CMD, toets als je geen reeks maar individuele foto’s wilt selecteren.
    Stap 2: Klik bovenin de menubalk op ‘Archief’ –> ‘Exporteer’ –> ‘Exporteer ongewijzigd origineel…’.

Succes!

Bijdrager
    Zeezicht

Dat is mooi. Leek me al vreemd dat het niet mee zou kunnen. Dank voor de tip!

Bijdrager
    Gitte65

Ik sluit even bij dit topic aan. Het lukt me namelijk niet meer om snel foto’s uit Foto’s te kopiëren plus ik kan de originele bestanden ook niet meer ‘los’ vinden tussen de bestanden. In het verleden kon ik door de naam van de foto in het zoekvenster van Finder te typen “zoeken in deze Mac” de foto in Finder lokaliseren daar kopiëren en in een andere map plakken.
    Deze omweg moest ik nemen omdat slepen vanuit Foto’s (ondanks het witte kruisje in het groene bolletje) niet lukt.

Nu heb ik de hierboven genoemde tip uitgeprobeerd, maar het duurt 5-10 min.!!!! om 6 foto’s naar een andere map te exporteren…
    Is dat normaal?
    Hebben meer mensen hier last van?
    Ik werk op een iMac mid 2011 met OS X El capitan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.