7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

origineel videobestand Canon 650D/700D ?

[alvast excuses als dit het verkeerde subforum is?]

Ik zou graag een Canon 650D of 700D kopen, maar ik wil de workflow van de videobestanden al eens testen. Kan iemand een onbewerkt, origineel videobestand van zijn 650D/700D uploaden?
    Op internet vind ik heel wat video-voorbeelden, maar allemaal gecomprimeerd voor het web.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Qmagic

Wat wil je precies testen?
    Heb zijn .mov bestanden. Dat werkt prima binnen Apple.

Bijdrager
    dame.blanche

Ik zou vooral gaan monteren met Final Cut Pro X. En ik zou willen weten of het echt nodig is om de .mov-bestanden te converteren naar Apple ProRes ( cfr. http://camcorder-video-tips.over-blog.com/article-tricks-for-editing-canon-t4i-650d-footage-into-final-cut-pro-x-108225911.html).

Zou graag willen checken op snelheid van renderen, converteren, exporteren…

Heb je tijd om even een bestand up te loaden? Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Qmagic

ik heb zelf geen 650D maar een 60D. Maar de techniek die Canon gebruikt blijft hetzelfde met de videobestanden.
    Zover bekend werkt het importeren in FCPX zonder problemen met alle DSLR ’s van Canon. Het is een .mov met H.264 codec, Final Cut Pro X kan namelijk alle .mov met H264 zonder probleem lezen en meteen monteren zonder te converteren naar ProRes.
    Converteren naar ProRes kan altijd (ook binnen FCP X), dan zal het scrollen in het video wel sneller werken, maar dat heeft met de codec te maken, niet met de camera.

Dat berichtje van jouw link wordt naar Pavtube software verwezen, daarvan zie je veel van dat soort verhalen. Volgens mij niks anders dan verkapte verkoop.

Bijdrager
    dame.blanche

Het is daarom dat ik het allemaal al eens wou uittesten. Ik was online op zoek naar workflows en kwam dit verhaal geregeld tegen. Ik heb een Canon videocamera die ook een omweg vraagt om ingeladen te worden, vandaar mijn vraag. (als ik mijn Canon videocamera importeer in iMovie, zo groot mogelijk, geeft ie een interlace)

Bedankt voor je antwoord, als je wil mag je nog altijd wel eens een bestand uploaden. Of iemand anders?(y)

Bijdrager
    TheBigZ

De 650D en 700D gebruiken zo’n beetje dezelfde 18MP sensor als de 60D. Dus met een filmpje van Qmagic krijg je een prima indruk. Het handige van Canon DSLRs is inderdaad dat ze MOV containers gebruiken voor de filmpjes. Zonder conversie te importeren in iMovie e.d.

Bijdrager
    Qmagic

@dame.blanche Ik had je een persoonlijk berichtje gestuurd voor een test bestandje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.