2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Foto's bewaren ook voor Windows toegankelijk. Hoe?

Van het bedrijf waarvoor ik werk heb ik van de hoofdzetel een paar honderd CD’s ontvangen met foto’s in hoge resolutie. Het archief doorheen alle jaren. Alle foto’s staan op de CD in origineel formaat zonder verdere indeling of info.

Bedoeling is dat ik alle foto’s van de CD’s op een externe NAS server ga plaatsen zodat IK er gemakkelijk foto’s kan in opzoeken. Gewoon doorheen de bibliotheek scrollen is eigenlijk voor mij al voldoende, alle foto’s gaan benoemen en catalogeren hoeft niet echt, maar is meegenomen.

Ik het zou het willen opzetten dat de foto’s in de toekomst ook bekeken kunnen worden op Windows platform.
    Zelf werk ik (als enige) met Mac:-D en wil graag dan ook iPhoto, Lightroom of Aperture als programma hiervoor gebruiken. Het programma Fotos gebruik ik niet want ik werk onder 10.9.5

Maar hoe zou ik het opzetten dat men later ook (onder Windows) toegang kan hebben tot de originele foto’s op de NAS server? Handig waarschijnlijk voor Windows als alle foto’s in eenzelfde directory kunnen worden geplaatst. Ik weet niet of iPhoto alle foto’s in dezelfde directory plaatst dan wel telkens een nieuwe submap aanmaakt.

Het maakt niet veel uit dat men later opnieuw de foto’s in een Windows programma moet gaan inlezen. Dan staat tenminste alles alles al netjes bij elkaar.

Alle suggesties welkom !(y)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Adobe Bridge? Dat is er voor Mac en Windows. Je moet dan alleen iedereen daar wel aanleren om dat te gebruiken in plaats van de Windows Verkenner.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.