14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Deskman

Orders en facturen, hoe doen jullie dat…?

Orders voorbereiden en facturatie bijhouden, ik heb er nog steeds geen echt goed systeem voor. Ik heb dan ook geen economie of boekhouden op school gehad. Ik gebruik al jaren een zelf aangepaste versie van de bij FileMaker meegeleverde boekhoudfiles, maar die leveren me steeds meer ergernis op.
    Ook gebruik ik al een tijdje iWorks voor de tijdregistratie, maar dat wil ook niet echt goed lukken. Bovendien werk ik zelden op uurbasis.

Ben ondertussen wel benieuwd hoe jullie je opdrachten en facturatie doen en of misschien iemand al eens een echt goed werkende FileMaker module heeft gemaakt voor dit doel. Of zijn er nog andere handige ‘werkmethodes’ voor de zelfstandige ontwerper?

Bijdrager
    Elian

Gebruik iWorks…. óók voor de facturatie.

En m’n boekhouder is er blijkbaar blij mee:D

Bijdrager
    maxout

voor de boekhoudinh gebruiken wij hier al een tijdje informer. Deze is onder andere uit te breiden naar facturatie, relatiebeheer etc.

Hiervoor deden wij het de hard way (zo’n2 jaar terug) iedere factuur en offerte maakte we in quark.. hahahah dat was zeg maar niet echt de meest optimale methode, zeker niet wanneer je er meer dan 3 moet maken tegelijk….

Bijdrager
    onem

Is eigenlijk heel erg moeilijk en ik heb lang met het zelfde probleem gezeten. Maar vooral dat ik graag mobiel bezig ben heb ik gekozen voor http://www.kleisteen.nl het kost 9,95 per maand maar ze hebben een goede helpdesk, vooral omdat ik zelf ook geen boekhouder ben is dit een uitkomst.

succes met zoeken naar het juiste systeem

Maarten

Bijdrager
    Oupro

Ik ben momenteel bezig een dergelijk systeem in Filemaker te ontwerpen. Een systeem voor mijzelf wat ik ook kan gaan verkopen. En ben bezig een systeem voor een klant aan te passen zodat het meer als een geheel werkt. Daar werken ze momenteel met allemaal losse modules die soms wel en soms niet half aan elkaar gekoppeld zijn.

Het zal alleen nog wel even duren voordat ik ermee klaar ben. Zal pas tegen het eind van het jaar zijn. Maar ik ben eventueel nog wel op zoek naar mensen die bereid zijn het binnenkort te gaan testen.

Het mooie aan Filemaker vind ik dat je op een heel erg eenvoudige manier hele complexe dingen neer kunt zetten. En volledig naar eigen smaak ingericht. Mijn opvatting is eigenlijk ook dat er geen standaard pakketten zijn die geschikt zijn voor een bedrijf. Het beste zou ieder bedrijf zijn eigen op maat gemaakt pakket moeten hebben. Bedrijven zijn net mensen wat dat betreft. Ieder mens is anders, en zo is elk bedrijf ook anders. En er zullen best grote overeenkomsten zijn.

Maar ik ben er zeker van dat als bedrijven hun eigen pakket hebben. Dat het soms een stuk stress weg kan nemen. En ook dat het inwerken in zo’n programma veel gemakkelijker zal verlopen. Het programma is dan namelijk onderdeel van de identiteit van het bedrijf. En niet een of ander standaard pakket wat ze ergens gekocht hebben met veel te veel mogelijkheden, of in het ergste geval net wat mogelijkheden te weinig.

Bijdrager
    Deskman
    ”Visualfreak01″

Ik ben momenteel bezig een dergelijk systeem in Filemaker te ontwerpen. Een systeem voor mijzelf wat ik ook kan gaan verkopen. En ben bezig een systeem voor een klant aan te passen zodat het meer als een geheel werkt. Daar werken ze momenteel met allemaal losse modules die soms wel en soms niet half aan elkaar gekoppeld zijn.

Ik bied me hierbij aan als vrijwilliger. Kan via boekhouder / accountant ook wel voor wat feedback zorgen.
    Ik weet niet of je de files kent die ik bedoel, met facturen, herinneringen en historie van klant enzo. Op zich kun je hierin ook heel goed de opdrachten in zetten, maar dan wordt de invoerdatum ook de factuurdatum. Dat kun je wel aanpassen, maar daarna liep bij mij alles in de war. En zowel filmaker als boekhouden zijn in hoge mate ‘niet mijn hobby’.

Bijdrager
    angorawol

De mensen die boekhouden als hobby hebben zijn zeldzaam.
    (Maar misschien minder zeldzaam in Nederland dan in Belgie?)

Bijdrager
    Masto

Ik ben geen boekhouder maar die wel de boekhouding van ons bedrijf(je). It’s a dirty job but someone’s gotta do it…

Ik gebruik hiervoor Iprofit. Het is een vrij uitgebreid programma, waar je bepaalde modules van kan aanschaffen. Ik kon er eigenlijk direct mee aan de gang. Met een adviserende accountant op de achtergrond, zit de boekhouding goed in elkaar. Ben ik stiekem best trots op..

Kijk op http://www.iprofit.nl voor meer info en een demo.

Bijdrager
    Oupro

Fijn dat je bereid bent te testen deskman. Ik kan wel wat mensen gebruiken die straks bereid zijn om eventuele bugs eruit te halen.

Ik heb je even een bericht gestuurd met wat meer informatie.

Bijdrager
    Sad

Ik gebruik iProfit. Geen boekhoud opleiding dus wel een accountant alles laten checken.

In iProfit doe ik zelf de boeken, maar je kan ook extra modules kopen om facturen te maken, mailings, projectregistratie, klantenregistratie, artikelenregistratie, alles geintegreerd natuurlijk.

Bijdrager
    ik-vlieg
    ”angorawol”

De mensen die boekhouden als hobby hebben zijn zeldzaam.
    (Maar misschien minder zeldzaam in Nederland dan in Belgie?)

Wat is dit voor een insinuatie?

Bijdrager
    Bert
    ”Visualfreak01″

Het beste zou ieder bedrijf zijn eigen op maat gemaakt pakket moeten hebben. Bedrijven zijn net mensen wat dat betreft. Ieder mens is anders, en zo is elk bedrijf ook anders.

DAAROM MAATWERK…

Ontwikkel sinds een jaar of 10 maatwerk-oplossingen in FileMaker en sinds kort hoofdzakelijk in Servoy vanwege stabiliteit, mogelijkheden, schaalbaarheid enz.
    Het eerste project- en fakturatiesysteem heb ik destijds voor mezelf en later ook voor anderen ontwikkeld.

Bijdrager
    bekhof

Heb in 1995 (!) een applicatie in 4th Dimension gemaakt waar zo ongeveer ALLES wel in zit. Tot op heden alleen een aanpassing hoeven te doen vanwege de komst van de euro…
    Maar heb ook voor verschillende doeleinden FileMaker databases gemaakt, en ik zie je probleem eigenlijk niet zo. Filemaker is op zich perfect voor je doel. Je moet er alleen zelf een beetje handig in zijn en logisch kunnen denken.

Nou is het maken van een compleet systeem in Filemaker misschien niet voor iedereen weggelegt (ieder z’n ding tenslotte), maar het voordeel van Filemaker is dat je dingen heel rustig kunt opbouwen en verschillende files aan elkaar kunt knopen. Als je uiteindelijk weet wat je wilt, kun je het alsnog allemaal in één bestand (Versie 7) stoppen, het werk wat je al hebt gedaan kun je exporteren en opnieuw gebruiken.

Bijdrager
    Rob Berkhof

Naast iProfit is er natuurlijk ook Merlijn, maakt al meer dan 20 jaar software voor :apple:

Dat is een modulair opgezet pakket, geschreven in C.
    (Boekhouding, Inkoop, Verkoop, Productie, Voorraad, Kassa, etc.)
    Dit krachtige pakket is erg flexibel, en verzorgt de administratie bij grote en kleine bedrijven,
    op OS 9 en OS X

Zie voor meer info de website : http://www.merlijn.nl

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.