8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Orderbevestiging apple

Hallo,

Gisteravond heb ik de iPod touch besteld in de Nederlandse Apple store, en kort daarna kreeg ik een orderbevestiging.

Nu werd ik een beetje wantrouwend;

er stonden een aantal spelfouten in de mail:

Geachte(r) Ruben Cronie [waarom die r?]
    betalings voorwaarden [hoort aan elkaar]
    Houd rekening met een levertijd van U dient rekening te houden met een levertijd van 3 tot 7 werkdagen. [gekke zinsconstructie, niet goed gecontroleerd]

Er stond dat ik het geld moest overmaken aan:

Naam Bank: RABO BANK, Vecht en Plassen, Straatweg 53, 3621 BH, Breukelen
    Rekening Nummer: 310676258
    Begunstigde: BIBIT INTERNET PAYMENTS

Is die mail wel echt van apple? is het hetzelfde rekeningnummer als andere mensen hebben ontvangen? Ik hoor veel over phishing en dergelijke, dus voor de zekerheid vraag ik hier maar even of dit wel het goed is… ervaringen welkom, het is namelijk direct mn eerste online bestelling ooit.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sypie

Niet doen.

Voglens mij heb je voor online bestellingen een credit card nodig. Wat in jouw maitlje staat is dus niet correct.

Bijdrager
    Yaris

Wel correct: de betalingsgegevens komen overeen met die in http://promo.euro.apple.com/promo/apple_store_help/nl/consumer/payment.html

Zie Apple Store > Klantenservice > Betaling.

Bijdrager
    Ruben

@Sypie
    Ik heb tijdens de bestelling aangegeven dat ik het via een bankoverschrijving wilde betalen, dus dat klopt wel.

@Yaris

Thanx. Behalve de betalingsgegevens komer er nog veel meer content uit de mail overeen met wat op die pagina staat (telefoonnrs e.d.), dus ik ben overtuigd.

Overigens kan Apple NL beter wat meer mensen in dienst nemen die de Nederlandse taal goed beheersen; Mijn achtjarige broertje spelt nog beter.

Maar moet ik dan wel vooruit betalen? Wordt hij niet bezorgd als je nog niet hebt betaald?

Bijdrager
    sypie

Heb je ook een Apple ID aan moeten maken?
    En kijk ook even (doe net alsof je weer bestelt bij apple: of het ene HTTPS:// verbinding is. In de webswinkel van Apple maakt men bij het afrekeken namelijk gebruik van een beveiligde verbinding.

http://www.apple.nl/store

Moderator
    unSOUND
    ”sypie”

Voglens mij heb je voor online bestellingen een credit card nodig. Wat in jouw maitlje staat is dus niet correct.

Je kunt ook zonder credit card en Apple ID een bestelling plaatsen Sypie…

Bijdrager
    Yaris
    ”Ruben!”

Maar moet ik dan wel vooruit betalen? Wordt hij niet bezorgd als je nog niet hebt betaald?

Je moet inderdaad vooruitbetalen. Je bestelling wordt pas verwerkt na betaling.

Bijdrager
    Ruben

Ja, ik moest inloggen met mijn Apple ID. En zoals gezegd heb ik er voor gekozen om via een bankoverschrijving te betalen.

[edit] Jemig wat wordt hier snel gereageerd:P

Maar ik ben in ieder geval gerustgesteld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.