3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

Orb in Photoshop

Ik ben een beetje bezig met het testen van photoshop. Op deze site (http://www.meye.dk/index.php?p=logo) zag ik een leuke tutorial, dacht dat dit wel simpel was, helaas kom er niet uit. Zo snel ik de 1e cirkel heb getekend moet ik een 2e cirkel erbij in tekenen in dezelfde layer. Maar als ik weer in het midden ga staan met alt, en druk daarna shift-alt en teken de cirkel dan maakt hij dezelfde cirkel zoals je die maakt met alleen shift vast. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Bijdrager
    First Edit

Eigenlijk zoals het al in je tutorial stond (maar ik las er eerst ook overheen…)

1 – teken de eerste cirkel
    2 – druk ‘alt’ in en begin met tekenen van de tweede cirkel
    3 – laat ‘alt’ los, en druk dan ‘shift’ en ‘alt’ in

zo zou het moeten werken…

suc6!

Bijdrager
    iPro

In plaats van “alt” indrukken kun je ook de optie “subtract from selection” aanvinken linksboven onder de menu balk van photoshop. Waar het om gaat is dat je met de kleiner selectie een deel uit de grotere weghaalt.

Het indrukken van shift maakt een selectie perfect rond en alt zorgt ervoor dat een selectie vanuit het midden gemaakt kan worden. Alt en shift kun je bij het maken van een selectie ook samen gebruiken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.