10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ATB

Orange GPRS met iBook en Sony Ericsson K700i

Hallo mensen, dit is mijn eerste bericht hier. Heb gisteren mijn 12″ iBook ontvangen en ben er lekker mee aan het spelen maar met het volgende heb ik nog een probleem. Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.

Ik heb een 12″ iBook G4 en een Sony Ericsson K700i met Orange. Graag wil ik gaan internetten via GPRS en bluetooth en ik krijg het ook deels aan de praat. Je kan met Orange gebruik maken van 2 APN adressen, wap en internet. Via wap kan je eigenlijk alleen wappen maar met wat instellingen kan je er ook mee internetten. Voordeel is dat dit dan kostenloos en onbeperkt is! Maar met die instelling kan je niet mailen.

Als ik vervolgens de instelling aanpas naar internet zou je alles moeten kunnen doen, tegen betaling van 3 euro per MB. Maar dan kan ik alleen mailen en juist weer niet internetten… Orange bied op hun website een programma aan maar die vind mijn toestel niet. Heeft iemand volledig werkend GPRS van Orange (zonder continue van verbinding te moeten wisselen) werkend met OS X?

Bijdrager
    Mac Cloud

Kostenloos onbeperkt GPRS internet ???

Hoe doe je dat ?

Als dat zo is neem je toch een webmail account,of laat je je mail doorsturen naar een webmail account.

Bijdrager
    MedahOSX

Ik kan je niet helpen met je Orange account, maar volgens mij heeft Orange geen gateway naar het internet toch? Ik maak zelf gebruik van KPN, en heb een GSM/GPRS data kaart.
    Op mijn SE T630 maak ik gebruik van de xs4all APN, dus van mn eigen provider, en daar kan ik gewoon mee internetten, of dat nou via OSX of met mn Palm is.
    Het is idd wel een rotzooitje in GPRSland.
    Hier een url met wat uitleg hoe het op te zetten in OSX, kweet niet of je er wat aan hebt.
    http://homepage.mac.com/jrc/contrib/tzones/

Bijdrager
    ATB

Hier vind je de precieze instructies voor flatfee GPRS via Orange World. Orange World kost je € 6 per maand en dat betaal je uit je Orange bundel. Voor die € 6 mag je ook onbeperkt wappen op je toestel.

Het is erg makkelijk en werkt lekker, op het mailprobleem na.

Bijdrager
    MedahOSX

6 euro is erg weinig voor flatfee als je er ook echt op kunt internetten, www,aim,irc,enzo? ik zou zeggen, neem een webmail ergens en wees er blij mee:)

Hoe vind je de snelheid trouwens?
    Ik heb de scripts voor SE GPRS gedownload, en die gebruik ik nu, maar tis toch wel erug traag. Ik ben sneller gewend met het PCMCIA kaartje in mn laptop.

Bijdrager
    ATB

De snelheid valt mij mee, een vergelijking met een zo’n kaart heb ik echter niet. Je kan er inderdaad gewoon mee internetten, IRC en AIM weet ik niet.

Webmail kan natuurlijk, ik gebruik Gmail al maar m’n meest gebruikte mailadres is van Orange zelf, die mail kan je dan lezen op je mobiel en je krijgt gratis een sms notificatie als er nieuwe mail is. Probleem is dat uitgerekend alleen de site van Orange niet te bereiken is via die flatfee (eigenlijk wap) verbinding… Nou kan ik iedereen wel weer gaan vertellen dat ik een ander mailadres heb, maar dat is niet ideaal. De afdeling Technical van Orange is helaas dicht vandaag, ik zal ze morgen eens vragen of ze me verder kunnen helpen.

Bijdrager
    Dice

Ik heb ook nog gprs gebruikt (gsm+pda) maar ik vind dat ik teveel ervoor betaald heb: 0.50€/100kb + 0€ maandelijks.
    Zoveel gebruikte ik het wel niet, soms was het nuttig voor mail en msn.

julie betalen je toch ook wel blauw met het surfen op sites aan dat tarief (6€ flatfee + 3€/Mb)?

Bijdrager
    MedahOSX

Ik betaal bij KPN 20 euro voor 10 MB, dus geen flatfee. Voor surfen is dat te weinig, maar beetje irc,jabber en emailen op de palm en laptop lukt wel.
    Rare is dat UMTS ,wat een veel hogere snelheid heeft, zelfde prijzen heeft! Nadeel is dat dat veel sneller gaat, en je dus ook sneller door je mb’s heen bent. Ideaal is anders.
    Beste is eigenlijk nog de KPN Wifi Hotspots, maar die hebben weer een bereik van likmefessie :lol:
    Vroeger op mn windowsbak geruikte ik een proxy, en zette ik in netscape het laden van plaatjes uit, of dit nog kan in Safari of Firefox weet ik niet.

Bijdrager
    ATB
    ”Dice”

julie betalen je toch ook wel blauw met het surfen op sites aan dat tarief (6€ flatfee + 3€/Mb)?

Het is € 3 per MB, je betaald voor GPRS toegang bij Orange € 6 en dan mag je onbeperkt wappen en 2 MB gebruiken voor internet. Door een aanpassing kan je echter ook onbeperkt internetten voor die € 6 en betaal je geen € 3 per MB meer. Dat is dus spotgoedkoop.

Bijdrager
    ATB

Het werkt! Het weglaten van de proxy was de oplossing. Ik kan nu van beide verbindingen gebruik maken, onderweg onbeperkt internetten voor € 6 en ik heb dan 2 MB voor mail, eventuele extra MB’s kosten me € 3 maar dat geldt nu alleen voor mail. Ben er happy mee!:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.