13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    BUXEY

Orange Family i.c.m AirPort Extreme Base Station (802.11n)

Hallo!

Ik heb bij Apple een AppleTV en een AirPort Extreme Base Station (802.11n) besteld.
    Ik vind de optie om er een netwerk van harde schijven aan te kunnen hangen te vet!

Op dit moment deel ik m’n adsl met de buren (ja, ik betaal mee ;))

Wil alleen een eigen ADSL lijn aanschaffen, en mijn oog is gevallen op ADSL Family van Orange
    Nu heb ik zojuist een aantal telefoontjes gepleegd met helpdeskers van Orange, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van… Ik heb dezelfde vraag aan verschillende helpdeskers gevraagd, maar krijg meestal een (3x)NEE (en twee x een JA), op de vraag of ik die nieuwe AirPort Extreme Base Station 802.11n kan aansluiten op hun LiveBox

Kan iemand me hier een enigszins kort edoch krachtig antwoord op geven?

Volgens mij zou het weinig problemen op moeten gaan leveren, heb op dit forum een aantal artikelen gelezen van mensen die een (huidig) AirPort Base Station hebben aangesloten op hun LiveBox

Is Orange overigens een goeie keus? (voorheen was ik XS4ALLer)

Dank jullie wel! (ja, bij voorbaat al!)

BUXEY

(MacBook Pro, iMac G5 20inch, PoweMac G4, iPod Video, iPod Nano, iPod HiFi) + (binnenkort Apple TV en AirPort Extreme Base Station)

Bijdrager
    t.leffers

De Airport gaat gewoon via een netwerkkabel aan de livebox. Het lijkt me sterk dat dat niet gaat werken. Zeker niet als de oudere versies het ook gewoon doen.
    Verder ben ik uitermate tevreden over Orange. Is retesnel en behoorlijk stabiel. Haal meestal wel ±1000 kilobyte per seconde. 8 megabit dus. In het afgelopen half jaar 1 keer een storing gehad. Verder zijn ze ook nog eens het goedkoopst van allemaal geloof ik. Over de service/helpdesk kan ik niets zeggen want ik heb ze (nog) niet nodig gehad.

Bijdrager
    PietjePuk

Die Airport Extreme werkt met alle soorten internet. Het ene heeft niets mee het andere te zien.

Bijdrager
    appelonia

Ik ben net overgestapt van xs4all naar orange. Dubbele snelheid voor de halve prijs en tot dusver geen klachten. Je mist wel een hoop luxe extra’s die je bij xs4all wel hebt zoals gratis virusscanner, spamfilter, grote homepage etcetera. Maar alle waar naar z’n geld natuurlijk.

Ik heb zelf een Airport express als access point aan m’n Livebox hangen, werkt gewoon.

Bijdrager
    BUXEY

Nou, dat klinkt allemaal redelijk veelbelovend!

Dank jullie wel!

Ik ga maar bij Orange dan denk ik…

Buxey

Bijdrager
    Schimmeltje

Let er wel op dat de livebox zelf ook een router is. Dit is geen probleem zolang je alle poorten forward naar je nieuwe Airport Extreme.
    Dit is ook de reden van de tegengestelde antwoorden van de helpdesk.
    Het kan wel, maar je moet er wel 1 kleine handeling voor uitvoeren.

Verder is Orange een uitstekende provider, zolang je geen al te technische vragen aan de helpdesk vraagt.

Bijdrager
    BUXEY

Ok, ben redelijk onderlegd wat betreft Macs en Netwerken,
    maar wat moet er aangepast worden in de livebox?

Buxey

Bijdrager
    Schimmeltje

Livebox instellingen.
    Sluit de livebox direct aan op je apple
    en ga naar het livebox menu (192.168.1.1 in safari intypen)
    wachtwoord en passwoord zijn allebij admin

Schakel DHCP op de Livebox UIT.

Ga dan naar Firewall (gewoon in standaard mode) en klik op “toevoegen”.
    Vul het volgende in:
    Naam: willekeurige naam bijv. tcppoorten
    Toegang geactiveerd: JA
    Protocol: TCP
    Van poort: 1
    Tot poort: 65535
    Lokaal IP adres: 192.168.1.10

Sla deze instellingen op. Doe daarna nog een keer toevoegen, je vult voor de rest exact hetzelfde in, alleen maak je van protocol nu UDP.

Sla dit weer op en dan ben je klaar.

Sluit nu de kabel van de Livebox aan op de WAN poort van je Airport en maak verbinding met de airport via je Mac

Instellingen airport:

WAN instellingen, airport ip adres 192.168.1.10
    Subnetmasker: 255.255.255.0
    DNS (naamserver): 192.168.1.1
    Gateway: 192.168.1.1

LAN instellingen:
    Lokaal ip adres (indien nodig) 192.168.2.1
    DHCP aan

Als je er niet uitkomt staat mijn mail+iChat adres in mijn profiel

Bijdrager
    1984
    ”BUXEY”

Nu heb ik zojuist een aantal telefoontjes gepleegd met helpdeskers van Orange, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van… Ik heb dezelfde vraag aan verschillende helpdeskers gevraagd, maar krijg meestal een (3x)NEE (en twee x een JA), op de vraag of ik die nieuwe AirPort Extreme Base Station 802.11n kan aansluiten op hun LiveBox

Ik tevreden over (Wanadoo=Orange) alleen van de helpdesk zul je bij Orange nooit duidelijkheid krijgen, :evil:

Bijdrager
    BUXEY

OK

Dankjewel voor de feedback, ben nu in blijde verwachting van mijn eerste livebox!

Buxey

Bijdrager
    BUXEY

Alles werkt als een tierelier!

hartelijk bedankt voor de feedback!
    (en justin voor de instellingen! ;))

wel gek dat je mail bij orange alleen maar via de smtp van orange gaat…

Groets!

BUXEY

Bijdrager
    Schimmeltje

Je kan ook een andere SMTP gebruiken, zolang die maar niet poort 25 gebruikt.
    Dit is tegen Spammers. Bijv. .Mac mail kan via poort 487 volgens mij.

Bijdrager
    1984
    ”Justinb81″

zolang die maar niet poort 25 gebruikt..

Leg dat eens uit , ik gebruik poort 25 ……:roll:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.