10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Opzoek naar een externe grafische kaart

Goede avond OMT,

Een korte en snelle vraag.. Zijn er hier mensen die een externe grafische kaart gebruiken voor hun macbook (Pro)? Ik heb een nieuwe mac gekocht en ben nu opzoek naar een externe grafische kaart. Eventueel aan te sluiten via thunderbold en werkend ook in bootcamp. Mensen ervaring? Voor die paar enkele avondjes dat ik een game wil spelen vind ik een game PC van 1500 a 1600 euro beetje duur…

Nick.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Afroman

1600 euro heb je wel een hele serieuze game-PC hoor.

Denk eerst even na welke games je wilt spelen, wat een Thunderbolt-Enclosure is ook duur(net zo duur als een nette Windows laptop), en dan moet je ook nog een videokaart bijkopen. Kom je toch gauw neer op 900/1000 euro.

Bijdrager
    ndunsbergen

Ark, Rust, DayZ, Ark, GTA 5. Dat soort games.. Maar uit jullie reacties blijkt dat ik beter een nette game pc kopen dus? €1000 voor een pc of externe video kaart…

Bijdrager
    Spinozo

Waarom geen PlayStation 4 of Xbox?

Moderator
    Mac Daddy

Je zal moeten kijken naar de totale kosten. Die box die KW noemt, zit voor 549 nog geen GPU in. Die prijs komt er nog bij. Daarnaast zal je een Windows licentie moeten aanschaffen.
    En als je hierom geeft. Die Zenbox wint niet de schoonheidsprijs en er zit ook een behoorlijke powerbrick bij zo te zien.
    Maar los daarvan. Tel even de totale kosten van die zenbox bij elkaar op en kijk dan eens of je voor datzelfde bedrag een pc samen kan stellen. Als het puur voor gaming is, kan je voor 800 euro al een aardig machientje in elkaar zetten.

Moderator
    Mac Daddy

Hoewel. Met zo’n pc moet je er uiteraard nog een beeldscherm bij hebben. Als je die al hebt, uiteraard niet.:wink:

Bijdrager
    Afroman

De mogelijkheden zijn er zeker maar het is echt niet goedkoper dan een echte PC. Het staat wel netter op je bureau dat wel.

Dit is wel interessant.

Bijdrager
    iep

Daarbij zijn de oplossingen vooral Windows-only en doordat het allemaal niet ondersteund wordt is het ook best problematisch. Je zult veel zelf moeten doen en het kan zijn dat er de nodige instabiliteit is. Met Thunderbolt 3 komt er officiële ondersteuning hiervoor en zal het geen probleem zijn. Je ziet nu al op de CES dat men eGPU oplossingen aanbiedt maar dat is allemaal Thunderbolt 3. Ook levert het geen netter bureau op. Die oplossingen zijn bijna net zo groot als een hedendaagse game pc (dat kan middels mini-itx, heb je ze heel klein) terwijl je daar dan ook nog eens je laptop bij moet hebben. Je hebt dus iets meer op je bureau staan. Je zult hier eigenlijk hetzelfde moeten doen als wat men voorheen altijd deed met een pc kast: ergens wegmoffelen onder het bureau.

Bijdrager
    ndunsbergen
    Spinozo op 08 januari 2016

Waarom geen PlayStation 4 of Xbox?

Ik heb helemaal niks met dat soort game controlers. Bovendien, meeste games die ik buiten de boven genoemde games speel zijn steam games. Die kunnen dus niet op playstation of xbox.

Mac op 08 januari 2016

Je zal moeten kijken naar de totale kosten. Die box die KW noemt, zit voor 549 nog geen GPU in. Die prijs komt er nog bij. Daarnaast zal je een Windows licentie moeten aanschaffen.
    En als je hierom geeft. Die Zenbox wint niet de schoonheidsprijs en er zit ook een behoorlijke powerbrick bij zo te zien.
    Maar los daarvan. Tel even de totale kosten van die zenbox bij elkaar op en kijk dan eens of je voor datzelfde bedrag een pc samen kan stellen. Als het puur voor gaming is, kan je voor 800 euro al een aardig machientje in elkaar zetten.

Ja precies, vandaar ook deze oproep omdat ik totaal niet op de hoogte was van de mogelijk heden. Maar is idd puur voor gamen, misschien dat ik via via nog wat korting kan regelen en dan zelf iets op de kop kan tikken.

Iedereen bedankt voor de reacties:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.