21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    GodzillaNinja

Opvolger iPhone 7

Momenteel heb ik een iPhone 7 (gitzwart, 128gb maar 100gb aan vrije ruimte) en met het afgelopen Apple event is bij mij wel de interesse gewekt om te kijken wat een mooie opvolger zou kunnen zijn.

Laten we allereerst voorop stellen dat de Xs Max mij vanwege het formaat niet aanspreekt. Dan houden wij als potentiële kandidaten over de X, de Xs en natuurlijk de XR.

Ik zie een klein verschil tussen de X en de Xs m.b.t. snelheid en camera maar deze lijken mij erg subtiel. De X is welliswaar niet meer via Apple te krijgen maar er zijn nog genoeg verkooppunten voor zowel nieuwe als (jong) gebruikte modellen. Is de XR een goede concurrent van de X en welke van de drie modellen zou de beste opvolger kunnen zijn?

Ik doe gemiddeld twee jaar met mijn iPhones.

Bijdrager
    Q-collective

De Xr heeft een iets grotere bezel omdat het een LCD en geen OLED scherm heeft. Er zit wel de A12 chip in die significant sneller is, met name op het vlak van het neuraal netwerk, wat de kunstmatige intelligentie van het toestel vergroot.

Bijdrager
    penseel

De X is nog steeds bij Apple te koop ook de 7.  https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-8

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>penseel op 15 september 2018 om 16:04</p>
    De X is nog steeds bij Apple te koop ook de 7.  https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-8

Waar staat de X dan? Je linkt naar de 8.

Bijdrager
    GodzillaNinja

<p class=”cite”>Q-collective op 15 september 2018 om 15:48</p>
    De Xr heeft een iets grotere bezel omdat het een LCD en geen OLED scherm heeft. Er zit wel de A12 chip in die significant sneller is, met name op het vlak van het neuraal netwerk, wat de kunstmatige intelligentie van het toestel vergroot.

De hamvraag is dan wel welke functies en verbeteringen er in het totaalplaatje zorgen voor een betere aankoop. Wat is daarin jouw mening?

Geblokkeerd
    Anoniem

Volgens mij is de XR praktisch net zo groot als de XS Max en zou daarom al op basis van jou criteria afvallen. Ik zou toch wachten tot de XR samen met de rest in winkel ligt om het te vergelijken. Anders even op YouTube bestuderen.

De X gaat tweedehands flink minder waard worden de komende tijd. Nieuw kopen nu is dus niet slim en voor tweedehands dus even wachten tot mensen hun XS binnen hebben.

De XS is sneller, betere camera, snellere FaceID, waterbestendiger, etc. Maar ook veel duurder.

Moderator
    Night

Even ter volledigheid: Naast de Xs, Xs Max en Xr zijn alleen de voorradige 7 en 7 Plus en de 8 en 8 Plus nog via Apple te verkrijgen, de X niet (meer).

Bijdrager
    Shmoo

Voorradige? Dat klinkt alsof er geen nieuwe meer van gemaakt worden. 🙂

Moderator
    Night

Joh, echt?

Bijdrager
    Ramon

Ik heb momenteel nog een iPhone 6 en wilde eigenlijk vorig jaar de nieuwe iPhone kopen.
    Heb het vorig jaar niet gedaan aangezien ik de prijs toen veel te hoog vond. Echter is de prijs dit jaar voor de iPhone XS precies hetzelfde verhaal en blijft de keuze moeilijk. Vorig jaar besloten om mijn 6 nog maar een jaartje te houden maar de batterij is nu echt wel behoorlijk slecht. Verder maak ik ook veel gebruik van de camera en als ik het goed begrijp is die wel echt flink verbeterd sinds 2014.

Toch blijft dan de keuze lastig. Ga je dan voor de iPhone xs en betaal je dan 1156 euro of kijk je voor een iPhone X maar kies je dan voor een jaar ouder toestel die dus ook weer eerder vervangen moet worden?

Ik denk er nog wel even over na en zal eens gaan zoeken wat nu echt de voordelen zijn t.o.v. mijn iPhone 6

Bijdrager
    GodzillaNinja

<p class=”cite”>Ramon op 16 september 2018 om 16:39</p>
    Ik heb momenteel nog een iPhone 6 en wilde eigenlijk vorig jaar de nieuwe iPhone kopen.
    Heb het vorig jaar niet gedaan aangezien ik de prijs toen veel te hoog vond. Echter is de prijs dit jaar voor de iPhone XS precies hetzelfde verhaal en blijft de keuze moeilijk. Vorig jaar besloten om mijn 6 nog maar een jaartje te houden maar de batterij is nu echt wel behoorlijk slecht. Verder maak ik ook veel gebruik van de camera en als ik het goed begrijp is die wel echt flink verbeterd sinds 2014.

Toch blijft dan de keuze lastig. Ga je dan voor de iPhone xs en betaal je dan 1156 euro of kijk je voor een iPhone X maar kies je dan voor een jaar ouder toestel die dus ook weer eerder vervangen moet worden?

Ik denk er nog wel even over na en zal eens gaan zoeken wat nu echt de voordelen zijn t.o.v. mijn iPhone 6

Voor een 6 is de upgrade natuurlijk een sprong vooruit. Als je van plan bent om een langere periode met je iPhone te doen zou je het beste uit zijn met het nieuwste model (en een goede opslagcapaciteit). Apple heeft een handige pagina waarmee je iPhones kan vergelijken (ook de 6): https://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Bijdrager
    Ramon

Thnx @GodzillaNinja

Inderdaad handig voor vergelijk. Al zeggen niet alle getallen altijd iets.
    Momenteel zijn ze sowieso toch niet meer te bestellen dus kijken we maar een keer als ze gewoon op voorraad zijn. Kun je ze meteen ook eens even uitproberen.

Bijdrager
    GodzillaNinja

<p class=”cite”>no_poo op 15 september 2018 om 21:36</p>
    Volgens mij is de XR praktisch net zo groot als de XS Max en zou daarom al op basis van jou criteria afvallen. Ik zou toch wachten tot de XR samen met de rest in winkel ligt om het te vergelijken. Anders even op YouTube bestuderen.

De X gaat tweedehands flink minder waard worden de komende tijd. Nieuw kopen nu is dus niet slim en voor tweedehands dus even wachten tot mensen hun XS binnen hebben.

De XS is sneller, betere camera, snellere FaceID, waterbestendiger, etc. Maar ook veel duurder.

De XR zit qua formaat eigenlijk precies tussen de Xs en de Xs Max in, ik denk dat de XR nog wel te doen is (of vergis ik mij?). Zijn de updates het prijsverschil waard of gaat het meer om gimmick?

Bijdrager
    Ramon

Volgens mij is het grootste “nadeel” dat je bij de iPhone XR een normaal LCD scherm krijgt i.p.v. een oled en je hebt maar 1 camera in plaats van twee.

Bijdrager
    BoyB

Ik hou het heel makkelijk voor mezelf, heb 2 jaar geleden de iPhone 7 gekocht. Koop nu de XS.
    Had voor de 7 een 6. Dus ik laat er steeds twee jaar tussen. Dit omdat dan de verkoopwaarde van mijn huidige telefoon nog prima is en er opzich niet mega veel bij moet. En ja, de XS (ook al sinds de X) is duurder dan de 7 die ik twee jaar geleden kocht.
    En iedereen zit hier steeds te zeuren over dat de nieuwe update van de iPhone weinig extra geeft.
    Ja dat waren de verhalen vorig jaar en het jaar daarvoor en daarvoor enz enz ook.
    Mijn advies, kijk wat je voor de 6 kan krijgen en bepaal wat je bij wil betalen. Al denk je het kost me te veel dan koop een XR.

Bijdrager
    Melle

Ik denk dat voor heel veel mensen een goede (tweedehands) iPhone X een perfecte uitkomst is. Basismodel moet zeker te vinden zijn vanaf 500 euro – en de nieuwe is stuk sneller, maar we zijn bij de iPhones vanaf de X, beetje aangekomen bij het punt van de laptops 5 jaar geleden… voor 95% van de gebruikers zal de snelheid van de X altijd meer dan genoeg zijn.

We spreken hier van dubbel zo snel qua delen van seconden… leuk voor cijfer geeks, irrelevant bij dagelijks gebruik.

En zeker nu nog eens met iOS 12, die het os bijna terug zo snel maakt als ten tijde can iOS 10…

Dus welke X je koopt maakt weinig uit… snel genoeg.
    Vooral kijken naar budget, opslag en dan eentje kiezen.
    (Grote uiteraard ook)

Ikzelf zou liever een iPhone Xs min zien – maar dat interesseert Apple blijkbaar niet….

Bijdrager
    Ramon

@Melle,

Ik zit zelf ook meer te denken aan een iPhone X verschil is toch al snel € 400,- euro daar heb je bijna de Apple Watch 4 voor.
    Echter kom ik ze nog niet tegen voor € 500,- Eerder € 700,- En als ze dan goedkoper worden aangeboden zit er vaak een dikke kras/ barst of iets dergelijks op dus daar wordt je ook niet wijzer van.

Wellicht dat de prijzen over een paar weken verder zakken.

Inactief
    Anoniem

Ik zou voor de X gaan. Die snelheid merk je de komende 3 jaar nog niks van. Het OLED is wel een dealbreaker, daardoor valt de XR een beetje af. De XS is belachelijk duur. Ik zou de X voor de onder de prijs van de XR tweedehands op marktplaats kopen als ik jou was.

Bijdrager
    koen

@GodzillaNinja misschien wel handig om even aan te geven waar je telefoon aan moet voldoen. En wat is je budget?

Bijdrager
    Ramon

Besluit genomen. Ben nu eigenaar van een iPhone X 256GB!
    Hopelijk kan ik hier weer een tijdje mee vooruit. Mijn iPhone 6 heeft het ook altijd goed gedaan maar je merkte nu toch wel echt dat de batterij slechter begint te worden en de snelheid van bepaalde apps echt teleurstellend was.

Zo eens alles overhuizen en spelen:D

Moderator
    Night

…en voor 29 euro een nieuwe accu erin en updaten naar iOS 12 was het overwegen niet waard?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.