8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    BoToX

Opvallend vaak incomplete bestanden met nieuwsgroepen.

Hallo,

Ik gebruik sinds kort nieuwsgroepen op mac via openftd en sabnzb. Op windows gebruikte ik het ook maar daar had ik veel minder vaak incomplete bestanden. Ook zaten daar altijd par bestanden bij dus als er iets niet goed was kon ik het repareren. Sinds dat ik met mac met nieuwsgroepen download zijn 9 van de 10 films incompleet. Ik probeer de film dan uit te pakken met stuffit expander en krijg meteen de melding: Kon het bestand “(naam van bestand)”: Het archiefbestand is corrupt niet uitpakken. Dan doet ie dus niets. Let ik misschien bij openftd niet goed op of het wel een goede is? Waar moet ik dan naar kijken?
    Wie kan me helpen?

BVD,
    Bob Toorenaar

Bijdrager
    carpebios

Sowieso bij het downloaden van een nzb bestand let je erop of de regel niet in het rood is weergegeven en gewoon alle bestanden aanwezig zijn. Daarna moet het downloaden gewoon goed lukken. sabnzdb zal dit dan gewoon moeten repareren en uitpakken.

Bijdrager
    karel_appel

Volgens mij hangt het compleet zijn van je bestanden af van de retentie (hoe lang worden bestanden bewaard) van de nieuwsserver waarvan je gebruik maakt. Ik gebruik Eweka die bewaard ten minste 99 dagen.
    Ik gebruik ook Sabnzbd en heb er geen problemen mee.

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Misschien moet je iets aan de instellingen van sabnzbd veranderen??
    Als dat programma het niet heeft uitgepakt hoef je het overigens ook niet met Stuffit te proberen. sabnzbd haalt namelijk (extra) par bestanden binnen als dat nodig is en zal alles daarna zelf uitpakken (mits je dat ingesteld hebt natuurlijk).

Heb je een draadloze verbinding op de mac? (misschien per ongeluk op een ander WiFi netwerk terecht gekomen??)

Bijdrager
    Mibber

Vaak hebben dit soort problemen met de provider te maken.
    Ik gebruik KPN als internet provider, de retentie op hun nieuwsserver is niet geweldig.

Met een betaalde nieuwsserver heb je dit probleem een stuk minder, en worden de bestanden veel langer bewaard.

http://www.binaries4all.nl/payservers/

Bijdrager
    BoToX

Ik heb ook kpn (planet). Maar ook bij hele nieuwe bestanden komt het vaak voor. Is payserver niet heel duur?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Eweka (gebruik ik) kost 7,95 per maand, 20MB download snelheid en 100 dagen retentie….
    Je betaald per maand en kunt dus ook per maand stoppen.

Bijdrager
    k-the-ripper

Nieuwsservers van je provider zijn vaak niet echt lekker om mee te werken (paar uitgezonderd dan)
    Als je echt profijt van nieuwsgroepen wilt hebben kun je haast niet om een pay server heen, zelf gebruik ik nu al geruime tijd xsnews – vanaf 8 euro per maand , maandelijks opzeggen, 150.000 groepen en retentietijd van ruim 100 dagen
    alles staat nagenoeg compleet op de server (99%), en je hebt de mogelijkheid om anoniem te uploaden of te downloaden met SSL.
    Je kan bij xsnews een proefaccount nemen om te kijken of het je bevalt.(die gasten reageren echt ongelofelijk snel op al je vragen per e-mail)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.