6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Woody

Optische drive vervangen

De dvd-brander in mijn iMac G5 (PPC) is een PIONEER DVD-RW DVR-K04L.
    Al sinds de aankoop problemen gekend, en ook al valt die onder de garantie, ik kan mijn pc beroepsmatig helaas geen dag missen.
    Graag had ik mogen vernemen of ik de huidige drive kan vervangen door de op alternate aangeboden PIONEER DVD-RW DVR-K06L?
    Ik heb al wat zitten Googlen, maar een correct antwoord heb ik niet gevonden.
    Is de K04L ook met 50pin ATAPI-connector? Zou volgens mij moeten lukken…

Bijdrager
    Neproadie

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75839

Bij Ram is het gelukt in ieder geval

Bijdrager
    Woody

Da’s snel! Waarschijnlijk was mijn zoekactie op het forum ietsje te uitgebreid want ik kon niet dadelijk iets vinden onder de volledige benaming van de K06.
    Bedankt, ik ga’m bestellen.:wink:

Bijdrager
    Ram

En hij doet het nog steeds! :D

Het enige wat lastig was is dat het plastic beschermkapje van de orginele drive (voor de sleuf) niet paste op de nieuwe drive. :x
    Je moet dus even klooien om de drive erin te krijgen. Als hij eenmaal zit is er niks meer aan de hand en de nieuwe drive is een stuk stiller dan de orginele.

Succes!

Bijdrager
    Woody

Euh, wat bedoel je met klooien? Kapje afhalen ofzo?

http://manuals.info.apple.com/en/imacg5_17inch_OpticalDrive.pdf

Bijdrager
    Ram

Het gaat echt om het plastic beschermrandje op de drive zelf (waar de cd/dvd in gaat). Dat kapje van mijn oude drive past dus niet op de nieuwe. Dus moest ik het kapje gebruiken dat standaard op de drive zat. Deze is echter wat dikker dan het orgineel. Dus je moet de drive iets aanduwen voordat je hem kan vastschroeven. Je ziet het vanaf de buitenkant niet maar hij past iets minder makkelijk als de orginele drive.

Ik kon trouwens het kapje wel op een combo-drive vastzetten, dus apple gebruikt waarschijnlijk wel dezelfde voor zijn drives.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.