13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

Optische drive MacBook vervangen

Van mijn witte MacBook heeft de dvd-speler/schrijver de geest gegeven, heeft er iemand een idee of zo’n sleeve-systeem ook buiten het Mac-circuit gebruikt wordt (eventueel het type). Bij Apple zijn zo’n onderdelen immers onbetaalbaar…

Bijdrager
    piebas
    Bijdrager
    verhoevenw

bedankt voor de tip maar het blijven nog altijd gastronomische prijzen: 199 $
    misschien is een externe een beter én een goedkoper alternatief

Bijdrager
    Japsuh
    ”verhoevenw”

Gastronomische prijzen? De optische drive moet je niet eten he!

Bijdrager
    verhoevenw

alle gekheid op een stokje: voor 199$ heb je hier in België al een uitgebreid driegangenmenu;-)
    on topic: een volwaardig én betaalbaar (inbouw)alternatief bestaat er dus niet…

Bijdrager
    bedhead
    ”verhoevenw”

Ik zou voor een externe gaan eerlijk gezegd. Die kan je dan ook aansluiten op andere toestellen als het echt een nieuwe brander betreft met de nieuwste snufjes.

Bijdrager
    defores
    ”piebas”

Kijk hier eens

Die passen toch helemaal niet erin zzz

Bijdrager
    verhoevenw

Ik denk ook dat dit de eenvoudigste én goedkoopste oplossing is, ik zie alvast van af om opnieuw een “originele” Apple CD-rom in te bouwen want de kwaliteit hiervan laat wel duidelijk te wensen over…
    Ondertussen heb ik een tweedehandse ASUS asus sdrw-0804p-d voor 30 EUR gevonden (met USB én FireWire interface).
    Het enige wat mij een beetje weerhoudt is die extra-adapter om mee te sleuren, bestaat er ook zoiets als een self-powered optische drive, zoals bij de MacBook Air?

Bijdrager
    Soulshaker
    ”verhoevenw”

misschien is een externe een beter én een goedkoper alternatief!

Je bedoeld astronomische prijzen zeker

:wink:

Bijdrager
    LighScan
    ”verhoevenw”

Ik denk ook dat dit de eenvoudigste én goedkoopste oplossing is, ik zie alvast van af om opnieuw een “originele” Apple CD-rom in te bouwen want de kwaliteit hiervan laat wel duidelijk te wensen over…
    Ondertussen heb ik een tweedehandse ASUS asus sdrw-0804p-d voor 30 EUR gevonden (met USB én FireWire interface).
    Het enige wat mij een beetje weerhoudt is die extra-adapter om mee te sleuren, bestaat er ook zoiets als een self-powered optische drive, zoals bij de MacBook Air?

Absoluut, deze krijgt via de usb ook voldoende stroom:
    http://alternate.be/html/product/details.html?articleId=71298&showTechData=true

Bijdrager
    verhoevenw

@ soulshaker bedankt voor de rechtzetting;-)

@ LightScan bedankt voor de tip, het is zo eentje dat ik bedoel!

Bijdrager
    passenger

Kun je beter hier bestellen, goede ervaring mee.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.