3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Nikke

optisch signaal doet niets meer bij macbook pro

Ik heb een MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) Met OS High Sierra 10.13.3.

Lange tijd heb ik de headphone uitgang gebruikt als optische uitgang naar mijn versterker (nieuwe Yamaha). Van het ene op het andere moment werkte dit meer. Ik heb een andere kabel gekocht, maar dit was niet het probleem. De headphone uitgang van de Macbook werkt nog wel met een analoge kabel (normale mini-jack).

De opties die overblijven zijn een kapotte input op de versterker – dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk – of een probleem in de macbook, hardware of softwarematig. Wie heeft een idee?

Bijdrager
    McD44N

Zie je, als de optische kabel is aangesloten, aan het andere eind wel een rood licht puntje? Dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij de Mac.

Zo niet, zou je nog met een busje gecomprimeerde lucht, met het bijgevoegde slangetje de uitgang voorzichtig kunnen uitblazen. Doe dat wel met een uitgeschakelde computer.

Geeft dat nog geen resultaat, zit het probleem van binnen, en moet je MBP naar een servicepunt.

Dat zou kunnen betekenen dat het logicboard moet worden vervangen, maar dat is waarschijnlijk een veel te dure oplossing voor je.

Als alternatief zou je dan een externe audiointerface met digitale uitgang kunnen kopen – of een (2e hands) AppleTV, die heeft ook een digitale uitgang.

Bijdrager
    Nikke

bedankt voor de tip.

Kabeltje aan de mac, geen lichtje. Na het uitspuiten had ik heel even rood licht, daarna weer weg. Duidt misschien toch op viezigheid intern?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.