5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Perry

Optisch naar Coax converter voor Apple TV, kwaliteit?

Vorige week heb ik de nieuwere Apple TV gekocht. Ik heb een Logitech Z-5500 speaker-set met hierop een AE en een digitale tv ontvanger aangesloten. Ik heb alleen nog een coax aansluiting over. De Apple TV heeft een optische aansluiting.
    Omdat ik niet elke keer kabels wil gaan wisselen zou ik graag op een of andere manier de Apple TV op de coax aansluiting willen aansluiten.

Na even gegoogled te hebben las ik dat ik een converter (optisch naar coax) nodig heb en vanzelfsprekend een optische en coaxiale kabel.

Converter
    Kabel

Omdat ik niet zo heel veel verstand heb van geluid e.d. vraag ik jullie advies.
    Heeft er iemand hier verstand van? Ervaring?
    Wat is de kwaliteit van zo’n converter? (buiten het verschil qwa converters) Is er een kwalitatief betere oplossing?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Flighter

Heb mijn airport express aangesloten op een optische switch. 1 optische kabel in, 3 naar buiten. Een knop bepaald welke verbinding je maakt. Klik Voordeel geen stroom nodig op de switch (moet je met een coax <-> optisch wel hebben) , nadeel: je moet switchen.

Bijdrager
    Perry

Dat switchen is niet zo’n probleem, dat moet ik nu ook elke keer met mijn speaker-set.

Wat vind je van de kwaliteit van die switch? Net zo goed als een directe aansluiting?

Met welke kabel heb je dan de switch aangesloten op jou Airport Express? Of heb je hiervoor zo’n verloopstekker gebruikt?

Bijdrager
    Flighter

Ik hoor het verschil niet. In de switch zit een spiegeltje dat de lichtsignalen doorstuurt. Ik heb mijn airport express inderdaad met zo’n verloopstekker aangesloten op de switch. En vanaf mijn ps3 een normale spdif kabel naar de switch. Vanaf de switch ook een normale kabel naar de z5500.

Bijdrager
    Perry

Ah oké! Het is niet precies wat ik zocht, maar aangezien de prijs is het wel een goed alternatief! Aangezien ik de benodigde kabels al heb. Morgen even bestellen die switch. Ben benieuwd.

Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.