1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    sjonnie

Optimaliseer iPhone opslag in nieuwe foto app wel zo optimaal?

De foto app doet in eerste instantie prima zijn werk in het optimaliseren van de opslag. Ik heb een iPhone 16gig en had ruim 3 gig ruimte over na installatie. Na het maken van meerdere filmpjes en foto’s had ik nog maar 600 mb ruimte over. De uitleg op de site van Apple geeft aan dat de nieuw gemaakte foto’s in eerste instantie in volledige resolutie op de iPhone blijven staan en pas geoptimaliseerd worden als de vrije ruimte te klein wordt.
    Als foto’s in volledige resolutie op mijn iPhone blijven staan tot ik nog maar een paar honderd mb over heb, betekent dit dus dat je door deze optimalisatie permanent met een zo goed als volle iPhone rondloopt. Ik had verwacht dat hij meteen of na een dag de laatst genomen foto’s en video’s zou optimaliseren. Hij heeft na optimalisatie aanvankelijk slechts 650 mb nodig om mijn ruim 300 gig grote bibliotheek in iCloud weer te geven. Dat mag de naam optimaal dragen, maar vervolgens je iPhone vol laten lopen met foto’s die je daarna maakt vindt ik verre van optimaal.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.