12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Opties voor online opslag (niet gesynced met HD)? En Time Machine online backup?

Ik dacht dat als ik mjn iCloud opslagcapacitieit zou opbreiden tot 1TB, ik daar dan de helft van mijn bestanden zou kunnen parkeren, en zo mijn harde schijf weer half leeg zou hebben.
    Nu kwam ik er echter achter dat alles wat je naar iCloud kopieert, ook gewoon op je laptop bewaard blijft (en niet eens op de oorspronkelijke locatie, maar in de iCloud-map).

Is er een (betaalde) online dienst waar je wel bestanden heen kunt kopiëren/parkeren, dus zonder dat ze op je Mac blijven staan?

Er is een mogelijkheid om je Time Machine Backup naar een online bestemming te maken?

Alvast dank!

Bijdrager
    tarun

Met Dropbox heb je de keuze om helemaal offline te gaan of te synchroniseren en dus je bestanden op je Mac te houden.

Bijdrager
    Joid

En ook met iCloud kan dat.

Bijdrager
    Marcel

Je zou deze site eens moeten bekijken, eerst een invite aanvragen daarna krijg je 1000 GB gratis

https://www.transip.nl/stack/

Marcel

Bijdrager
    alaska

@joid Hoe kan dat met iCloud? (online bewaren zonder dat het synct met je Mac)

@tarun Ik probeer het te doen met Dropbox (ik heb een gratis Basic account), maar ik kan nergens de optie vinden dat het niet gesynct wordt met je Mac

@jacobusja Dank, ik heb een invite aangevraagd (kan nog wel even duren vermoed ik). Kun je daar online bewaren zonder dat het synct met je Mac?

Bijdrager
    tarun

Gewoon DropBox niet installeren maar werken vanuit de browser.

Bijdrager
    Marcel

Ja, je kan je files uploaden of zo op de webpagina plaatsen. Ik heb mijn foto’s op Stack staan en die worden niet gesynchroniseerd. De servers staan in Nederland. Je kan je wel alvast laten registreren met je email account, de invite gaat dan wat sneller. Mijn vrouw heeft ook een stack account voor haar foto’s.

Marcel

Bijdrager
    defoortk

In dropbox : instellingen -> account -> selectieve synchronisatie : daar kan je kiezen welke mappen al dan niet lokaal bewaard moeten worden

Bijdrager
    alaska

Dank!

Met Dropbox lukt het nu, al moet ik daar wel mijn capaciteit even vergroten middels een upgrade.
    Ook wel jammer dat het dan vervolgens via de browser moet – idealiter zou je mapjes binnen de Dropbox folder moeten kunnen aanmerken als ‘Niet synchroniseren’ of iets dergelijks, zodat je het er wel makkelijk uit kunt slepen (downloaden).

Eens kijken hoe snel die invite van Stack komt…

Bijdrager
    Shmoo

Precies Dropbox werkt perfect, gewoon aangeven welke folders je wel en niet lokaal wilt hebben. Je kan er natuurlijk altijd nog bij via de browser, mocht je een bestandje offline willen halen dat in een folder staat die niet lokaal staat.

Bijdrager
    alaska

Jammer dat iCloud dat niet kan, want ik gebruik het al om mijn fotobibliotheek te syncen, en heb nog ruimte over, dus zonde om nu ook Dropbox te upgraden.
    Het zou fijn zijn als je in iCloud ook iets kon opslaan zonder het met de Mac te syncen, en nog beter als je in iCloud een Time Machine backup zou kunnen plaatsen.

Anoniem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.