5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    pearlnl

Opties Mavericks 'clean' install

Hallo,

Op internet zie ik een veelgebruikte optie om een clean install van Mavericks te doen. Dit wordt gedaan door een bootable disk te maken van de installer die je via de App Store download en vervolgens op een DVD / USB stick zet.

Nu was ik eigenlijk benieuwd of de volgende optie ook geschikt is:

Van Mountain Lion upgraden naar Mavericks (hier is het dus nog geen schone installatie). Vervolgens de bestanden back-uppen en dergelijke, en vervolgens via ‘Disk Recovery Assistant’ de schijf formatteren en OSX opnieuw installeren. Krijg ik op die wijze niet ook een clean installatie van Mavericks?

Voor mij lijkt dat wat handiger dan zelf met een bootable disk aan de gang gaan, maar ik weet niet of er aan mijn optie ook duidelijke nadelen kleven? Iemand ideeën?

Bijdrager
    switched12

Zo heb ik het net gedaan

Bijdrager
    djswa

Een clean install zonder usb-drive of dergelijke gaat bij mijn weten niet.
    Hoe ga je je hardeschijf formatteren terwijl hij in gebruik is?

Bijdrager
    pearlnl

Bedankt voor jullie reacties. @michiel1996: bedankt; maar ik was meer benieuwd naar de andere opties. Er zijn op internet heel veel how-to’s om een bootable te maken, maar dat was niet wat ik bedoelde.

@djswa
    : ik ben geen techneut dus weet er niet heel veel van af. Maar ik weet dat het mogelijk is om via je Mountain Lion Recovery Disk je harde schijf te formatteren en Mountain Lion opnieuw te installeren — waardoor je dus weer een clean install hebt. Hoe dat werkt terwijl hij dan in gebruik is weet ik niet.

In het verlengde daarvan dacht ik, ik update naar Mavericks. Automatisch update ie dan de recovery disk.. en zodoende.

Waarom ik het zo omslachtig benader en niet voor de bootable optie wil gaan is de volgende reden. Apple biedt niet zelf een bootable aan, en daarom zie ik al die how-to’s als een soort trucje om iets te omzeilen. Het is geen standaard optie of feature die Apple aanbiedt. OSX herinstalleren via de Recovery Partition is daadwerkelijk een ‘standaard’-functie…

@switched12
    jij hebt er geen problemen mee ondervonden?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.