14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Rodriguez5000

Opstelling, Airtunes in 2 ruimtes

Yo, helemaal te gek!
    Met m’n Ibook benader ik mijn muziekcollectie op de G5 en voila….
    De Ibook gebruik ik dus in de woonkamer op de bank, de G5 staat in m’n kantoor.
    In mijn kantoor kan ik nog steeds onafhankelijk van de Ibook draaien.

Het hapert alleen af en toe en dat is nogal irritant:x

Bijdrager
    WouterP

Best wel relaxed zeg..

Bijdrager
    Mattnh

Ja, lekker.
    Heb zelf de AE.
    Dat gaat hartstikke goed.
    Deze week al wel twee keer de AE moeten herstarten.
    Na maanden prima draaien overigens.

<typo>

Bijdrager
    Big Mac

Moet je eens kijken wat je met nicecast kan doen….dat is nog toffer.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Ik heb zo goed als dezelfde opstelling. Life is fun!:D En met Airfoil kun je ook een paar andere geluiden streamen naar de airport.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Ik zie net Nicecast en dat ziet er inderdaad verdomd gaaf uit. Ik weer even hobbyen.:lol:

Bijdrager
    Rodriguez5000

OK, nicecast is alleen niet te gebruiken voor zover ik weet als je op de castende mac hebt gekozen voor express speakers:(
    En dat haperen is ook best wel irri, heb ook al een ander kanaal geprobeerd maar kom er niet echt uit.
    Vreemde is, ik heb de express net 2 dagen, de eerste dag deed die het vlekkeloos, maar nu???

Nicecast heb ik overigens ook problemen mee, na 3 minuten houd die er mee op en moet ik nicecast opnieuw opstarten, dat werkt dus niet echt momenteel maar heeft weken continu gedraaid.
    Ik krijg voortdurend dit soort meldingen:

[09/Apr/2005:18:08:07] Socket error on connection 10
    [09/Apr/2005:18:08:07] Kicking unknown 10 [62.131.10.222] [Socket error], connected for 2 minutes and 34 seconds

Luister op:
    http://82.75.210.59:8100/playlist.pls

Bijdrager
    Ross

Kan het zijn dat je teveel programma’s tegelijk draait? Of dat je iets aan het downloaden bent?

Bijdrager
    Rodriguez5000

Heb inderdaad ondervonden dat er op de G5 niet teveel moet gebeuren want dan krijg ik dat haperen.
    Wat Nicecast betreft….ik weet het echt niet hoor, moet maar eens op de nicecast forie gaan rond vragen.
    Maar die AE is echt te gek hoor, nou nog een versie die ook beeld kan streamen en dan zijn we helemaal tevreden 8)

Bijdrager
    jeroenimo

het bereik van de Airport zou wel eens het probleem kunnen zijn .
    Heb je de AEX en Airport base station via WDS aan elkaar gekoppeld? Dan word het netwerk als het ware vergroot .
    Zodra je de AEX mee laat draaien in het netwerk dan zal ie het netwerk niet vergroten .

Je kunt met het Airport hulp programma automatisch WDS instellen als je de Airport extreme base station configuratie bewerkt .
    De Airport extreme zal als het ware de AEX zien en em dan toevoegen aan het netwerk .

Het wijst zich vanzelf ..

succes Jeroenimo

Bijdrager
    macpro
    ”rodriguez”

Heb inderdaad ondervonden dat er op de G5 niet teveel moet gebeuren want dan krijg ik dat haperen.

Dat is vreemd. Zo’n G5 moet dat fluitend kunnen trekken.

Ik draai zelf een SLIMP3 in de woonkamer die z’n muziek krijgt van een G3 B&W op zolder. Daar draait ook nog een hoop ander spul op, zodat die af en toe wel eens hapert. Maar dat is ook niet vreemd voor een 400 MHz processor.
    Bij mij is wel alles via UTP kabels verbonden.

Als ik de muziek van die G3 via de Airport Express op de stereo op zolder afspeel heb ik geen last van haperend geluid.

Zoek eens even rond, want haperende audio met de Airport Express is al eerder aan bod gekomen.

Bijdrager
    Sam

Ik heb zelf een windows-computer en apple computer. Met een vorige router had ik altijd problemen met de windowsbak, en altijd opnieuw kosten voor de herstelling. De AE was echter fantastisch, geen problemen meer op de PC!

Bijdrager
    Rodriguez5000
    ”jeroenimo”

het bereik van de Airport zou wel eens het probleem kunnen zijn .
    Heb je de AEX en Airport base station via WDS aan elkaar gekoppeld?

NIET dus, en ja hoor….na 1 minuut werkt het weer en idd het signaal is versterkt!
    Nog maar 1 keer een korte stotter gehad, ipv bij elk nummer.

THNX Jeroenimo 8)

Bijdrager
    jeroenimo

Nou da’s mooi !

Het is natuurlijk zo dat als het netwerk zo sterk is als de zwakste schakel op het moment dat de AEX als client meedraait in het netwerk .
    WDS is mooi want dan word het netwerk gewoon versterkt als het ware .

Thuis heb ik mijn AEX ook WDS gekoppeld want anders kan ik met mijn PowerBook niet internetten in de huiskamer.
    Alle andere (gewone) airport kaarten doen het wel goed op het draadloze (ver weg) netwerk . Maar op een een of andere manier zijn airport extreme kaartje minder gevoelig en hebben dan een slechter bereik dan de oude airport kaarten .Of het komt omdat we gewoon een oude wireless router hebben …

Ik weet niet wat het precies is maar in ieder geval is dat WDS een uitkomst..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.