9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Opstellen van mailing-list

Hoi, ik zit met een vraagje in verband met het opstellen van een mailing-list…Misschien hoort deze vraag hier niet thuis, excuses dan….
    Ik moet een mailinglist opstellen voor circa 500 klanten. Ik heb twee zaken ter mijner beschikking : enerzijds “Mail” anderzijds “Hotmail”. (momenteel hebben wij nog geen geld om een ander programma aan te kopen, we zijn een beginnende zaak, dus moeten we roeien met de riemen die we hebben). Wie kan er mij tips geven ?
    thx

Moderator
    Strifer

http://www.macupdate.com/info.php/id/19595

is gratis en ook bedoelt voor bulk mail, misschien maakt dit het allemaal wat makkelijker, aangezien je mail wil versturen naar 500 adressen.

Bijdrager
    puntKoen

SerialMailer – €17,05
    E-Mail Commander 1.1.7 – $29,95
    Direct Mail – $29,00

Werken allemaal samen met Mail en Adresboek, en zo duur zijn ze niet :).

Bijdrager
    kael

Je moet uiteraard wel toegang tot een smtp server hebben voor het versturen van de e-mail vanaf deze programma’s. De mailserver van je provider zal waarschijnlijk niet gaan.
    Ik had recentelelijk een vergelijkbaar probleem en ik heb toen bij onze internet provider XS4ALL geinformeerd, en zij accepteren maximaal 20 e-mail adressen per mailtje.

De oplossing die ik gekozen heb is een ouderwetse mailinglist bij onze web-hostign provider. Hierbij heb ik met wat zelf gebakken php scripts de e-mail adressen uit onze database geimporteerd (loopje) en daarna een scriptje geschreven waarmee mensen zich aan en af kunnen melden.

Uiteraard beheerst niet iedereen deze skills en zijn er gelukkig ook kant en klare oplossing. Bijvoorbeeld “mailinglist” van xs4all (helaas zeer slechte support en informatie), en bijvoorbeed mail2mail.nl.
    Je geeft alleen aan dat je hier waarschijnlijk geen geld voor hebt.

Als je gewoon een goede mail server hebt waar je zoveel mail als je zelf wilt over kan versturen is er geen probleem en kan je gewoon 1 van deze programma’s hierboven gebruiken.

Bijdrager
    Macmortsel

Het ligt iets moeilijker dan dat…..Op mijn werk heb ik een pc staan, waar ik mijn klanten contacteer via hotmail; zodoende dat ik thuis (op mijn macmini) van hetzelfde hotmail adres kan gebruik maken.
    Maar nu wil ik al die adressen op een palm opslaan, en heb zeer weinig zin om al die adressen tweemaal handmatig moet invoeren. Volgens Hotmail zou ik die adressen kunnen exporteren naar Outlook. Lukt dat ook met de Mac ? Moest dit lukken, kan ik misschien die adressen gewoon syncen met de palm.
    Ik hoop dat dit duidelijker is…

Bijdrager
    Oppie
    ”Macmortsel”

Op mijn werk heb ik een pc staan, waar ik mijn klanten contacteer via hotmail;

Misschien iets als overdenking voor jou; ik doe nooit zaken met een bedrijf(je) met een hotmail adres!:roll:

Bijdrager
    Macmortsel

Je hebt gelijk, maar je moet roeien met de riemen die je hebt !:lol:

Bijdrager
    Oppie

Je hebt toch een internetverbinding; ik neem aan via een provider?! Daar heb je toch ook een mailadres van? Ziet altijd al beter uit als een adres uit het Hotmail domein.

Bijdrager
    kael

oppie heeft wel gelijk. Hotmail adressen zijn niet al te positief voor de uitstraling van je bedrijf.
    Ook al is je bedrijf nog zo klein, dan kan je vast wel een hosting + domein + e-mail adressen betalen. Dat kan tegenwoordig al vanaf 3 euro per maand ofzo.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.