4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    merijn

Opstartschijf verdwenen…

Ik draai 10.2.3 en sinds enige tijd is in mijn systeemvoorkeuren het paneel ‘opstartschijf’ verdwenen.
    Dit was ook al het geval in 10.2.1
    Heeft iemand een idee hoe ik deze weer terug krijg zonder een compleet nieuwe installatie te hoeven uitvoeren?

merijn

Bijdrager
    JeePee

Probeer het eens via je 10.2 installatiecd-rom. Je moet dan opnieuw installeren, als het goed is geeft hij ‘werk bij’ aan, dan aanklikken en mogelijk heb je hem dan weer terug. Ik weet het natuurlijk niet zeker….:? Maar ik ben een keer de hele rattaplan van mijn printer kwijtgeweest onder 10.1. Ik heb toen bovenstaande gedaan en hij werkte het printergedeelte automatisch bij….:lol:

Maar misschien heeft iemand anders een betere suggestie?

Verder kun je natuurlijk bij het opstarten de ALT-toets ingedrukt houden, je krijgt dan een scherm met de keus uit alle opstartschijven in/aan je mac, klik aan en return en gaan met die banaan. Ik gebruik het al een hele poos en gebruik het paneel ‘opstartschijf’ al tijden niet meer.

Bijdrager
    Gijs

De keuze via de Alt-knop werkt alleen als je je systemen op verschillende partities hebt staan. Heb je alles op 1 partitie, dan kun je de X of de 9 ingedrukt houden tijdens het opstarten.

Bijdrager
    merijn

Bedankt voor de suggesties!

merijn

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.