4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Steef Ams

Opstartschijf OS 10.6.8 op stick maken

Hallo,

Is het mogelijk om een opstartschijf van 10.6.8 te maken en deze op een usb-stick te zetten? Ik wil het draaien op een iMac 2013.

Ik weet dat ik een kloon kan maken van de HD, maar daar heb ik dan weer een externe HD voor nodig, het leek me nu juist zo makkelijk om het op een usb-stick te kunnen zetten.

Iemand een idee hoe ik een opstart-usb zou kunnen maken?

Bijdrager
    mowat

Ik denk dat je een kloon ( bv. superduper ook wel op een stick zou kunnen zetten) , maar ik betwijfel of je 10.6.8 kan opstarten vanaf een iMac 2013.
    Ik denk dat je daar enkel maar systemen die nieuwer zijn vanaf kan opstarten.

Bijdrager
    Steef Ams

@mowat dat denk ik ook, maar vreemd genoeg is mij HD nu met 50 GB beschreven, ook al heb i k nagenoeg alles eraf gegooid. Misschien moet ik een schone installatie doen vanaf de OSX partie en dan een kloon maken. Ik had gehoopt dat ik het OS op een 32 Gb stick zou kunnen krijgen die ik hier nog heb liggen, anders kost het weer geld:(

Betreffende de hardware-vereisten, ik was er, leek als ik ben vanuit gegaan dat deze toch meer dan voldoende zijn op een iMac late 2013? Ik had er niet bij stilgestaan dan het wel eens kon zijn dat je niet een 32-bit OS op een 64-bit systeem kan draaien?

Bijdrager
    computer space

Je kunt bij Apple Snow Leopard Server kopen voor 18€, en die mag je virtueel draaien op een nieuwe mac.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.