8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Opstartschijf kiezen tijden starten iBook?

Ik weet dat dit al een paar keer voorbij is gekomen, maar ik kan het niet meer terugvinden. Hoe kies ik bij het opstarten van de iBook (of welke mac dan ook) van welke schijf (of partitie) ik wil starten? Op de “Truuks” pagina hier staat door het vasthouden van de Command toets, maar dat werkt niet, dan pakt ‘ie gewoon de laatste actieve schijf.

Bijdrager
    MarcelK

Heb het zelf wel gevonden in de ‘zoek’ functie.

De ALT toets inhouden (en anders hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459 kijken)

Bijdrager
    Ruben
    ”mkennis”

De ALT toets inhouden (en anders hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459 kijken)

Bedankt, ga ik zo meteen proberen (als ik alles hier gelezen heb). Ik zie de ALT toets overigens niet in dat lijstje staan bij die link die je gaf, maar ik probeer het gewoon even.:-)

Bijdrager
    bart

De alt toets-methode werkt alleen als je systemen op of verschillende partities of schijven staan

Bijdrager
    Ruben
    ”bart”

De alt toets-methode werkt alleen als je systemen op of verschillende partities of schijven staan

Ehm… is het niet zo dat verschillende OS-en ALTIJD op verschillende partities moeten staan? Overigens werkt deze methode bij mij ook niet. Ik krijg inderdaar wel netjes een overzichtje van de ge├»nstalleerde OS-en, maar kan er geen kiezen, ik blijf een zandlopertje zien tot ik ‘m maar weer een keiharde reset geef.:-(

Bijdrager
    Mac-ofiel

Ik kende dit truukje nog niet en heb het gelijk even uitgeprobeert op mijn iBook en het werkt perfect :lol:

Bijdrager
    bart
    ”iRuben”
    ”bart”

Ehm… is het niet zo dat verschillende OS-en ALTIJD op verschillende partities moeten staan?

Nee, da’s bij de combi OS 9 en OS X niet nodig.

Bijdrager
    lsmisch
    ”iRuben”

Ik krijg inderdaar wel netjes een overzichtje van de ge├»nstalleerde OS-en, maar kan er geen kiezen, ik blijf een zandlopertje zien tot ik ‘m maar weer een keiharde reset geef.:-(

Je moet wel geduld hebben hoor eer je kan kiezen,eens alle opstartbare schijven gevonden zijn kies je degene die je wil en dan op het pijltje drukken,werkt perfect.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.