6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Chorro

Opstartscherm low-res

Beste,

Sinds ik m’n 15″ retina heb aangesloten op een beamer, is het opstartscherm met het appeltje niet in de beeldverhouding en resolutie die hoort bij dit retina scherm. Links en rechts zijn zwarte balken te zien en de boel is knap onscherp.

Nu is het niet zo heel belangrijk, maar wel iets wat niet netjes is. Is er iemand met een idee hoe dit opgelost kan worden?

Bijdrager
    Frank Visser

Rechtsboven in je balk zal waarschijnlijk een icoontje staan, weet niet hoe die er precies uitziet. Dikke kans dat je hem niet teruggezet hebt van de resolutie van de beamer, die die automatisch pakt naar je originele macbook resolutie. Als ik mijn HDMI van me TV aan me iMac koppel en zeg dat die moet streamen naar me televisie, dan zie ik wel mijn scherm, maar in een hele andere resolutie. Kwestie van even rechtsboven van ‘Philips TV’ naar iMac’ zetten, in mijn geval dan. Bij jou zul je waarschijnlijk de naam van de beamer zien staan.

Bijdrager
    Chorro

Het is enkel het opstartscherm, daarna pakt hij wel de juiste resolutie en verhouding. Ik kan dus ook de beamer niet meer terugvinden op m’n Macbook omdat ie weet dat die beamer is losgekoppeld.

Bijdrager
    djneo

Misschien even de pram en nvram reseten ?
    http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US&locale=en_US

Bijdrager
    Chorro

Als ik morgen tijd heb zal ik het PRAM eens resetten, stom dat ik daar zelf niet aan dacht.

Dank je wel!

Bijdrager
    Chorro

Excuus voor de late reactie maar ben er net pas aan toe gekomen.

PRAM reset heeft geholpen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.