10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    spoonr

Opstartprofiel weg na herstart

Gedurende de afgelopen maanden dat ik mijn MacBook gebruik is het enkele keren voorgekomen dat het opstartprofiel niet geladen wordt als ik hem opnieuw opstart.
    Na een sluimer stand gaat alles goed, maar als ik de laptop volledig uitzet ( bijv. voor vliegreis ) of herstart, dan komt het vaak voor dat hij ” clean” opstart en ik alle programma’s en instellingen opnieuw moet instellen.

Het mapje van het oude profiel blijft wel – waar alle docs, programma’s, MP3, E-mail ed. in staat, maar als ik bijv. Thunderbird of Firefox opnieuw opstart, is hij alle E-mailaccounts/berichten en bookmarks kwijt. Deze moet ik dan weer uit de map van de ” oude gebruiker” naar voren toveren.

Er gaat dus geen data verloren, maar wel alle andere instellingen/configuratie.

Is iemand bekend met dit probleem? Het is inmiddels zeer irritant geworden;)

Cheers, Marco

Bijdrager
    Nikita

Zit je telkens de naam van je Thuismap te veranderen toevallig…?

Bijdrager
    spoonr

Yep

Vb; als ik nu naar Gebruikers ga, zie ik Renovatio ( huidige thuismap ), Renovatio 1 ( geen idee? ) en ” VAULT”. Dit is mijn thuismap geweest tot de ” crash”. Hier staat ook al mijn data in.

Bijdrager
    spoonr

Sorry, je reactie verkeerd gelezen.

Nee, de thuismap heb ik enkele weken geleden gewijzigd naar ” VAULT”. That’s it.
    De naam Renovatio heb ik al vanaf de eerste keer dat ik hem opstartte na aanschaf, en deze naam blijft ook constant terug komen.

Bijdrager
    Nikita

Je moet die naam ook niet veranderen, dan wordt alles inderdaad teruggezet naar standaard.

Maak eens een nieuw account aan, op de goeie manier. Dus via Systeemvoorkeuren > Accounts, en daar je spullen in de parkeren. En vervolgens van de naam van de map afblijven.

Bijdrager
    spoonr

De naam is weken geleden veranderd, voordat het voorval zich afgelopen week in het vliegtuig gebeurde.. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het daar dan ook door komt.

Desalniettemin zal ik alle data uit VAULT slepen naar mijn RENOVATIO map, en de naam niet wijzigen,

Bijdrager
    spoonr

Net ook AppleCare gebeld en die vertelde mij ongeveer hetzelfde. Hebben geprobeerd tijdelijke files weg te halen, maar hij blijft constant een nieuw profiel aanmaken na een herstart.

Ik backup nu mijn data, en installeer Mac OS X opnieuw met archief optie. Daarna pas ik de tenaamstelling van HOME en harddrive verder niet aan, dus even afwachten of het dan goed gaat.

Erg vreemd allemaal. Mede ook omdat Mac OS X je de naam gewoon laat wijzigen,

Bijdrager
    1984
    ”spoonr”

De naam is weken geleden veranderd, voordat het voorval zich afgelopen week in het vliegtuig gebeurde.. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het daar dan ook door komt.

Het probleem is pas zichtbaar na een herstart:( kijk hier even http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=96709&postdays=0&postorder=asc&start=15 je bent niet de enigste

Bijdrager
    Oppie
    ”spoonr”

Erg vreemd allemaal. Mede ook omdat Mac OS X je de naam gewoon laat wijzigen,

Dat doet OS X als je beheerder bent, het is niet mogelijk als standaard gebruiker.
    Maar ja, iedereen laat zich inloggen als beheerder, en doet maar wat; vooral switchers zijn er goed in.
    Zoek hier maar eens op ‘thuismap naam’: KLIK

Bijdrager
    spoonr

Heb inmiddels Mac OS X opnieuw geinstalleerd. Toch onthoud hij de aangepaste naam van de harddrive folder, maar voorlopig gaat dit nog goed.

De naam wijzig ik verder niet meer en de homedir van de user heb ik ook ongewijzigd gelaten.

Ben inmiddels een reboot of 10 verder, en alles gaat nog goed.

Iedereen bedankt voor de feedback!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.