4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ithaka

opstartprobleem macbook pro 2010

Allereerst, ik ben werkelijk onwetend wat mijn Macbook betreft.
    Alle hulp is welkom: mijn macbook geeft bij opstarten alleen logo en tandradje weer, that’s it.

Met cmd + S komt er een berg met tekst (zwart scherm + witte tekst)

Laatste regel luidt als volgt: CODE SIGNING: cs_invalid_page(0x7fff5fc3d000): p=1[launchd] clearing CS_VALID

Wat kan ik doen om weer te kunnen werken?

Bij voorbaat hartstikke bedankt,

Ithaka

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat je in ieder geval kunt proberen is een safe boot uitvoeren en dan weer normaal opstarten.
    Het kan zijn dat er een corrupt bestand is, en na een safe boot zijn dergelijke bestanden ververst.

De safe boot is een algemene EHBO methode om bepaalde problemen op te lossen. Het is geen tovermiddel maar altijd aan te bevelen.

Bijdrager
    ithaka

Hoi hendrik, ‘k heb het geprobeerd, al meerdere malen maar heeft geen invloed, bedankt voor je reactie.

Zou graag willen weten of er uit deze codering: CODE SIGNING: cs_invalid_page(0x7fff5fc3d000): p=1[launchd] clearing CS_VALID iets is te achterhalen waarom mijn macbook pro niet opstart.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk dat het beste wat je kunt doen een her-instal is van het OS. (Dit is standaard met behoud van data)
    Dus als je 10.7 of later hebt, start dan op met cmd-R ingedrukt, dan kun je het OS opnieuw installeren.
    Zit je vóór 10.7 dan pak je dus de meegeleverde DVD of wat je verder hebt liggen en start je op met de ‘C’ ingedrukt.

Zou graag willen weten of er uit deze codering: CODE SIGNING: cs_invalid_page(0x7fff5fc3d000): p=1[launchd] clearing CS_VALID iets is te achterhalen waarom mijn macbook pro niet opstart.

Daar had ik al naar gezocht en ik vond wel iets dat misschien helpt maar dat ging over iets andere symptomen dus ik weet niet of dat ook bij jou helpt.
    Bovendien moet je dan in de gelegenheid zijn een (onzichtbaar) bestand te vervangen op je opstartschijf.
    Aangezien je niet kan opstarten is dit een probleem tenzij je een tweede Mac hebt. Je start je eigen Mac dan in target mode (T ingedrukt houden) waardoor de Mac zich gedraagt als een externe drive. De tweede Mac sluit je dan aan op de andere via Firewire.

Vervolgens kies je in de Finder (op de tweede Mac dus) in het ‘Ga‘ menu ‘Ga naar map‘. Vervolgens sleep je op je desktop je eigen opstartdrive naar het venster en er verschijnt dan zoiets als: “Volumes/Macintosh HD“. Daar achter typ je dan in: “/private/etc/” en je klikt op “Ga”. In het Finder venster dat verschijnt zie je een bestand staan met de naam “authorization”. Vervang dit door een backup of haal hem van de originele instal DVD.
    Omdat ook dit bestand onzichtbaar is, is het aan te bevelen het ‘nieuwe’ bestand op soortgelijke wijze te lokaliseren zodat het bereikbaar is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.