13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

opstartonderdelen?

Waar vind ik de opstartonderdelen? Mijn nieuwe MacBook Pro geeft elke keer na opstarten aan dat de server niet kan worden gevonden, maar ik wil helemaal niet dat hij deze benadert na startup…

Hier vind ik het in ieder geval niet…

Bijdrager
    jkazius

Hier vind ik het in ieder geval niet…

Bijdrager
    SunKeeper

Ook niet toevallig ingesteld (of controleer het even) in Systeemvoorkeuren>Netwerk>Ethernet.

Die hoort meestal op DHCP te staan, als dat zo is kan die hier het probleem niet veroorzaken. Als het niet zo is kun je hem op DHCP zetten, en dan kijken of je het probleem nog hebt.

Bijdrager
    jkazius

@SunKeeper Nee, helpt niet:( Ik heb deze ‘server’ (oude macbook) van de week benaderd om via de migratie-assistent gegevens over te zetten…

Bijdrager
    SunKeeper

Kijk eens in de Console of je iets kan terugvinden waar ”connection attempt” o.i.d. in voorkomt.

De Console open je via Programma’s>Hulpprogramma’s>Console.

Bijdrager
    jkazius

Bijvoorbeeld deze melding:

22-04-11 21:36:25 imagent[114] Unable to create APS daemon connection: (ipc/mig) server died

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je toevallig FaceTime geïnstalleerd?

Bijdrager
    jkazius

Ja, heb ik.

Bijdrager
    SunKeeper

OK, die melding hoort dus bij FaceTime, dus dat klopt.

Weet je nog ongeveer wanneer je de melding kreeg?(die of hier bovenaan de pagina staat) Zoek die tijd eens op in de Console, wie weet vertelt dat de bron van de melding.

Als je de tijd niet meer weet, moet je even wachten totdat je de melding weer krijgt, en dan nog eens in de Console kijken.

Bijdrager
    jkazius

Ik heb even een herstart gedaan… Half minuutje na opstarten weer de melding. Console gekeken en die meldde dit:

Watskeburt?

Bijdrager
    jkazius

Ik denk echt dat dit de boosdoener is…

22-04-11 22:48:46 imagent[116] Unable to create APS daemon connection: (ipc/mig) server died

Bijdrager
    jkazius

Opgelost. Effe alle opstartonderdelen verwijderd bij voorkeuren> account> inloggen…

Bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    SunKeeper

Aha, mooi. Ik heb nog voor je zitten zoeken, maar ik kon verder geen oplossingen vinden.

Maar graag gedaan.:smile:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.