12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefiel

Opstartgeluid weg

Hey,

ik heb op de een of andere manier het opstart geluid van m’n Mac uitgezet, maar ik heb geen idee hoe. Ik wil het graag terug. Weet iemand hoe?

Bijdrager
    Yvesm007

Als je je geluid volledig uitzet voor je afsluit, staat dat geluid ook uit.

Bijdrager
    Applefiel

M’n geluid staat gewoon aan bij het afsluiten…

Bijdrager
    Yvesm007

Externe boxen ingeplugd die uitstaan met het opstarten?
    Anders scheelt er iets met je moederbord waar het geluid wordt uit gestuurd.

Bijdrager
    Verwijderen

@applefiel

Ik zie dat je een icoontje hebt van gmail in je dock. Hoe krijg je die daar? Of is het niet echt?

Bijdrager
    Panda
    ”Yvesm007″

Externe boxen ingeplugd die uitstaan met het opstarten?
    Anders scheelt er iets met je moederbord waar het geluid wordt uit gestuurd.

een mac zal altijd de interne speaker gebruiken voor de “boing” test.

Bijdrager
    Yvesm007

Bij mijn iMac niet hoor.
    Maar als er externe boxen ingeplugd zijn, dan hoor ik niets.

Bijdrager
    Applefiel

Nee, alles staat gewoon aan, en werkt gewoon. Het ene moment luister ik gewoon muziek, maar als ik zonder iets aan instellingen te veranderen, afsluit en opstart hoor ik niks…

Ho wacht, ik heb het probleem denk ik. Je Mac gebruikt verschillende volumes voor als er iets is ingeplugt of niet. En m’n geluid stond dus uit als er niets is ingeplugt, dus de interne boxen (die de Mac dus gebruikt voor dat geluid) stonden op mute.

Ik ga het nu testen, brb

Bijdrager
    Yvesm007

Voila, dat is dus hetgene wat ik zei eigenlijk. :P

Bijdrager
    Yvesm007

Die heeft snow leopard blijkbaar nog niet, man dat duurt lang… :wink:

Bijdrager
    The_J

Dat opstartgeluid heeft z’n eigen instelling, die door Mac OS X via een tooltje aangepast kan worden. Dat is dan wel een CLI interface, maar iemand heeft daar ook een GUI voor uitgebracht. Dit kan vast wel gevonden worden op Macupdate.com of versiontracker.

Bij mijn powermac komen ze wel uit de externe boxen (via analoog out), en ik hoor natuurlijk niets als ik die uit zet.

Bijdrager
    Lauwrence
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.