8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk Stolker 2

Opstartgeluid van account

Graag had ik een opstartgeluid bij het account. Dus niet een opstartgeluid voor de hele computer (de ‘chime’, boinnnggg), maar een soundje als het account wordt geopend. Maar als ik een sound aan de lijst (zie afbeelding) toevoeg, dan wordt het bijbehorende programma geopend, en dat wil ik niet. Alleen een soundje. In welk formaat moet dat zijn? (Ik heb nog het oude MacOS 10.3.9).

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij kan dat niet. Hooguit met 3rd-party software, maar dat weet ik niet.
    Wat in die afbeelding staat heeft hier dan ook niets mee te maken…..

Bijdrager
    Ikie

Ha, ik zou het juist andersom willen – dat de computer GEEN opstartgeluid maakt als hij aangaat… nogal lastig als je ’s avonds laat in bed nog even wilt internetten en de hele familie schrikt wakker…

Iemand een idee hoe je dat uitschakelt?

Bijdrager
    bouncer

@IkieDit installeren.

Bijdrager
    Ikie

Okee, bedankt!!!

Bijdrager
    Oppie

Ikie: niet uitzetten, maar gewoon in sluimer. Is ervoor bedoeld.

Bijdrager
    mowat

@bouncer,

Dat programma dient alleen om de boooiinggg van de Mac in te stellen.
    Ik dacht dat Ikie misschien bedoelde dat hij bij een willekeurig programma bij opstarten of afsluiten een zelf gekozen geluidje kon horen.
    Bij een windows PC is het zo dat je alle MP3 bestanden met muziekjes, geluidjes en dergelijke per programma kan laten horen bij opstarten of afsluiten van dat programma. Zoals je bv. op een mobiele telefoon meerdere ringtones kan instellen zodat je weet wie er belt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het zou moeten kunnen met AppleScript:

tell application "iTunes" to play track "Inloggeluid"

Bovenstaande plak je in de AppleScript Editor (te vinden in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en bewaar je als uitvoerscript (dat kun je aanvinken in het Bewaar als…-venster). Als je dat dan in je rijtje Opstarten-lijstje zet zou iTunes je gewenste geluid of nummer moeten spelen bij het inloggen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.