12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jeanpaul

opstartgeluid

hi, vraagje, ik slaag er maar niet in het opstartgeluidje van mijn macbook uit te leggen, is redelijk ambetant als ik in een openbare plaats op mijn laptop aant het werken ben, weet er iemand raad?
    als ik het geluid afzet voor ik afsluit en dan heropstart blijft het spelen…

alvast bedankt!

Bijdrager
    greatpetie83

Ten eerste een kleine opmerking. Het opstartgeluid heeft wel nut aangezien het het signaal is dat alles goed is met de hardware en daarom kan je het alleen met aparte programmas echt uitzetten en dan bedoel ik niet het geluid zacht.

Over het geluid: zet jij je geluid zacht of mute. Ik heb namelijk mijn geluid standaard mute staan en ik krijg ‘m dus nooit te horen.

Bijdrager
    Brent146
    Bijdrager
    J.C.
    ”greatpetie83″

Over het geluid: zet jij je geluid zacht of mute. Ik heb namelijk mijn geluid standaard mute staan en ik krijg ‘m dus nooit te horen.

Same here. Trouwens dat is niet zomaar een geluid, dat is toevallig wel een open A akkoord!:wink:

Bijdrager
    jeanpaul

en hoe zet je het geluid standaard op mute? ben nog maar 2 weken een macgebruiker dus redelijk rooky;)

Bijdrager
    baziel

F3 toets, daar staat het mute icoontje.

Bijdrager
    sypie
    Bijdrager
    MacReady

Je weet dat je je MacBook ook gewoon aan kunt laten staan (slaapstand)?
    Steeds aan en uitzetten mag wel, maar is niet echt nodig. Ontwaken uit slaapstand gebeurt in alle stilte…

Bijdrager
    greatpetie83

Ja maar in de slaapstand loopt de accu alsnog leeg, alleen duurt het wat langer.:)

Moderator
    Strifer

je laptop verbruikt erg weinig stroom in sluimer stand hoor. zal dus wel meevallen.

je zou eventueel in plaats van de mute knop ook een apple script kunnen opnemen waarmee je het geluid uitzet. dit script laat je dan uitvoeren als de computer wordt uitgezet. op die manier staat altijd vanzelf je geluid uit. omgekeerd kan je dan ook een apple script maken dat je geluid weer aan zet op een bepaald niveau na het opstarten. dit script laat je dan uitvoeren als de computer opstart: zo hoor je niet de apple boing, maar staat je geluid nog wel altijd aan.

Bijdrager
    bjurn

als je de handleiding leest (wie doet dat nog???) zul je zien dat er aangeraden wordt om de slaapstand te gebruiken. Pas als je je mac langer dan twee dagen niet gebruikt KAN je hem uitzetten.

Verder is het progje psst wel aardige oplossing:

http://www.satsumac.com/Psst.php

Bijdrager
    Oppie
    ”greatpetie83″

Ja maar in de slaapstand loopt de accu alsnog leeg, alleen duurt het wat langer.

Ja, ongeveer een week (vanaf vol), dus waar heb je het over…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.