3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    zach

Opstarten Windows via bootcamp lukt vaak niet

Bijna iedere keer als ik bij het opstarten voor XP kies, krijg ik heel even het windows opstartscherm met de voortgangsbalk te zien, maar dit is in een lichtere kleur, alsof het “niet actief” is en verder gebeurt er dus niets. Windows start niet op. Dit doet zich slechts een enkele keer niet voor. Iedere keer als het gebeurt moet ik dus de Macbook hard uitzetten, opnieuw aanzetten, Windows selecteren en dan als een neuroot op F8 rammen totdat het optie/herstel scherm verschijnt (waarbij je bv kunt opstarten in veilige modus). Als ik hier gewoon Windows XP “normaal” selecteer, werkt het weer wel.

Bijdrager
    defores

Blijkbaar is je Windows installatie/systeem niet goed.
    Aangezien deze het tijdens het starten van Windows problemen geeft.

Heb je wel alle drivers geĂ¯nstalleerd vanaf je leopard dvd/cd voor Windows?

Anders misschien opnieuw installeren betere optie is.
    Let op: verwijder alleen windows via boot camp assistance (gewoon opstarten instructies volgen).

Erna kan je het weer installeren met b.h.v. boot camp assistance.

Bijdrager
    zach

Ik heb XP minder dan een week geinstalleerd, precies volgens de instructies. Dus met die drivers zit het wel goed. Windows draait op zich ook perfect, alles werkt zoals het hoort, supersnel zelfs. Alleen dat opstarten. In eerste instantie dacht ik dat het met FAT32 te maken had. Iedere OSX user heeft dan zomaar ineens schrijfrechten op de Windows partitie. Als je ook maar iets veranderde daarop vanuit OSX (gewoon een bestandje verplaatsen, geen systeembestanden), kreeg je bij het herstarten in WIndows direct de melding dat er aan het systeem geklooid was. Dus daarom heb ik de partitie naar NTFS geconverteerd. Nu dus geen schrijfrechten meer, alleen leesrechten. Maar ik heb de indruk dat het opstartprobleem zich voordoet iedere keer nadat ik de Windows partitie met de Finder geopend heb. Als ik er vanaf blijf lijkt het goed te gaan. Op zich is er wel mee te werken door iedere keer bij het starten van XP op F8 te drukken, maar het blijft vreemd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.