6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mando

Opstarten vanaf OS9.1 cd op een nieuwe G4??

Krijgen we net een splinternieuwe G4 binnen gedragen met standaard OS 10.2.3 geinstalleerd, maar dat wil ik niet. Ik wil van mn 80GB disk 3 partities maken en op de ene partitie OS X en op de andere OS 9 en nog een back up partitie. Mijn systeem versie wil ik in het engels (onder OS X geen probleem natuurlijk), maar OS 9.2 krijg ik er in het Nderlands bij.
    Nu heb ik een originele OS 9.1 installatie cd, maar hoe ga ik dit aan pakken.

Iemand???

Groet, Richard

Bijdrager
    nankovic

heb je originele OSX cd’s? Daarmee moet het lukken. Opstarten van die cd en dan optie schijfbeheer kiezen, waarmee je de schijf kan partitioneren (heb ik ook gedaan), daarna kan je kiezen op welk part. je osx wil en later OS9.

Bijdrager
    Mando

Maar kan ik voor de installatie van OS 9 een originele OS9.1 cd gebruiken en deze later updaten?? Want de meegeleverde versie is 9.2.2 maar nederlands. En ik wil dus een engelse versie installeren.

groet, Richard

Bijdrager
    nankovic
    ”Mando”

Maar kan ik voor de installatie van OS 9 een originele OS9.1 cd gebruiken en deze later updaten?? Want de meegeleverde versie is 9.2.2 maar nederlands. En ik wil dus een engelse versie installeren.

ik zou het niet weten (dacht het niet), misschien kun je het vragen op het Classic-Forum?

Bijdrager
    Mando

Schijnt dus niet mogelijk te zijn… Volgens de Appple Dealer moet ik maar een OS 9.2.2 op de apple.com site gaan kopen??? Als ik Engels wil hebben.
    Hmmm… zucht dan toch maar Nederlands??

Groet, Richard

Bijdrager
    Igor

je firmware is te nieuw voor 9.1 dus je moet minimaal 9.2 hebben… en aangezien 9 niet meertalig is zoals X zou je het toch moeten kopen…

Of gewoon nederlands

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.