17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Bory

Opstarten vanaf Mac Os X tiger 10.4 install disc

Hallo mensen,

Ik heb Vorige week mijn eerste Mac Book aangeschaft (2de hands). Nou wil ik hem helemaal opnieuw herinstalleren zodat ik zelf beheerder kan zijn etc. Nu probeer ik vanaf de install disc op te starten maar het wilt maar niet lukken. Als ik de C- toets ingedrukt houd dan hoor ik hem wel draaien. maar hij start er niet vanaf op :oops: …..

Zou iemand mij Aub kunnen helpen met mijn :apple: probleem??

alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Opstarten met de [option] ingedrukt wil ook wel eens lukken.

Bijdrager
    Bory

Bedankt voor de snelle reactie!!!

ik ga het meteen proberen…

Bijdrager
    Bory

:innocent: sorry,

maar ik kan die toets niet vinden….. bedoel je gewoon die :apple: toets??

Moderator
    unSOUND

[option] is de option / alt toets…

Bijdrager
    Tuffi

Met een orginele (zo’n gekochte, in een fancy doos) Mac OS X 10.4 doet hij het niet op intel hé…
    Je zal je Mac Book install/herstel DVD moeten nemen

Bijdrager
    Bory

Ik kan nou wel kiezen vanaf welke harde schijf ik wil opstarten maar ik kan de dvd-rom niet kiezen..
    is daar misschien een andere handeling? zodat ik daarvan kan op starten (installation disc)

nogmaals bedankt

Moderator
    unSOUND

Nee, de C toets of de Option toets zijn de handelingen, en anders de MacBook gewoon opstarten en de CD rom vanaf je bureaublad openen en de installatie starten… maar zoals iRamon al vraagt: is het wel de DVD die bij de MacBook kwam ?

Is het een lichtgrijze DVD, of een zwarte met een grote X erop ?

Bijdrager
    Bory

Oo nee, ik stond vandaag in de Apple store in Rotterdam en ze zeiden tegen me dat het gewoon zo zou moeten lukken:oops: ………

dus ik kan nou op geen enkele manier m’n Mac Book pro herinstalleren??

Bijdrager
    Bory

ja het is een zwarte dvd met een grote X erop (Mac os x Tiger)

Bijdrager
    Bory

Als ik hem gewoon vanaf mijn bureau blad probeer te installeren dan krijg ik de melding dat ik niet de goeie versie heb om hem te herinstalleren. Er staat namelijk 10.4.7 op …

Moderator
    unSOUND

Die melding heeft niets te maken met dat je 10.4.7 draait.

Die zwarte DVD is NIET geschikt voor Intel Macs. Daarom krijg je die melding. Je hoort de grijze DVD te gebruiken die erbij geleverd is.

Bijdrager
    Bory

Neeeee,,,,,, Ik had het nog zo aan die gozer gevraagd!!!!! met andere worden ben ik nou geen stap verder en kan ik ook niks doen met die Install disc die ik nou heb?

Of zouden ze die grijze cd niet los verkopen?? dan heb ik volgensmij helemaal een probleem!!

Bijdrager
    505
    ”Bory”

Oo nee, ik stond vandaag in de Apple store in Rotterdam en ze zeiden tegen me dat het gewoon zo zou moeten lukken

Dan hebben ze je daar niet echt deskundig voorgelicht! Terug brengen met die Tiger DVD.

Heb je toen je je MBP tweedehands kocht geen installatie DVD erbij gekregen?

Bijdrager
    Bory

Ik ga idd morgen terug ja!!, ik zou het cdtje later toegestuurd krijgen omdat hij het (waarschijnlijk zogenaamd) was vergeten.. Maar ik heb nooit meer iets van hem gehoord..

Zouden ze die herstel dvd van de MBP los verkopen??

Bijdrager
    505
    ”Bory”

Zouden ze die herstel dvd van de MBP los verkopen??

Die verkopen ze niet los. Want je kan nu eenmaal Mac OSX kopen voor 120 euro (ofzoiets).

Dus dat wordt speuren naar die installatie cd’s! Of op een wat minder legale manier er aan komen (iets met branden?)… :sealed: :oops:

Bijdrager
    hans dorsman

Als degene die jou die macbook heeft verkocht de dvd zelf wilde houden had hij er toch minimaal een kopie van kunnen maken.

Weet je trouwens het password? Dan kun je een nieuwe gebruiker maken en de oude verwijderen (vanuit de nieuwe). Geen noodzaak om alles opnieuw te installeren.

Zo niet, bel de verkoper op en vraag het password, dan kun je gelijk vragen wanneer hij die dvd opstuurt.

Hans

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.