10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Anszje

Opstarten Snow leopard vanaf externe HD lukt niet

Ik heb via schijfhulp programma de schijfkopie van de CD uitgepakt op mijn Externe HD. Deze op mijn Macbook geïnstalleerd middels Option in gedrukt houden bij het opstarten.

Vervolgens wil ik hem op de Unibody Macbook Pro van mijn vriend installeren. Als ik bij het opstarten op Option druk blijft het scherm wit. Als ik hem gewoon op laat starten en ik kies voor mijn externe HD via opstart schijf in Systeem voorkeuren blijft het scherm na herstart ook wit.

Hoe komt het dat hij bij mij perfect werkt en bij zijn Macbook blijft hangen?
    Het gaat om de upgrade van Leopard naar Snow Leopard.

Ik had al gekeken of ik het antwoord op het forum kon vinden maar dat was niet het geval dus alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien kiest Snow Leopard, dat veel minder lijvig is dan zijn voorganger, ervoor alleen het systeem te installeren dat bij één computer past. (dus geen universele systeemmap)

Bijdrager
    Anszje

Ik heb nu geprobeerd om de schijfkopie opnieuw op de Externe HD te zetten en dan geeft hij aan dat de DMG “ge-imagescanned” moet worden voordat hij kan worden terug gezet.
    Kan dat misschien het probleem veroorzaakt hebben?

Inactief
    Anoniem

Dat gaat niet werken.
    Moet via een DVD DL.

Bijdrager
    Edwin
    ”Anszje”

Ik heb nu geprobeerd om de schijfkopie opnieuw op de Externe HD te zetten en dan geeft hij aan dat de DMG “ge-imagescanned” moet worden voordat hij kan worden terug gezet.
    Kan dat misschien het probleem veroorzaakt hebben?

Die melding herken ik. Ik heb een partitie op een externe harddisk gemaakt van 8.5GB (MacOS Extended) en deze via ‘Erase’ geformatteerd. Bij de restore van de DMG via Disk utility heb ik de optie ‘Erase destination’ uitgevinkt en de melding “ge-imagescanned” blijft dan achterwege.

Bij het opstarten van de Mac met de [option] toets ingedrukt is (Snow) Leopard nu vanaf externe harddisk te installeren.

Bijdrager
    Anszje

Super dat is nu gelukt! De schijfkopie staat weer netjes uitgepakt op de externe HD.

Toen heb ik alle twee de Macbooks oplaten starten met Option ingedrukt zonder de Externe HD.

Zodra ik in mijn Macbook (intel – late 2006) de externe HD prik zie ik hem gelijk naast Macintosh HD als opstart schijf.

Op de unibody Macbook doet hij nog steeds helemaal niks als ik de schijf erin stop!

Misschien dat ik morgen maar gewoon even een firewire 800/400 kabel moet kopen dat het dan wel lukt? Daar heb ik namelijk wel goede ervaring mee:)

Bijdrager
    Brambo1978

Dit is voor mijn macbook ook gelukt, maar wil nu op mijn mac mini proberen. Op het moment dat ik alt ingedrukt houd blijft ie hangen

Bijdrager
    BJVR

IK heb een vraagje.

Waar kan het aan liggen dat je de melding krijgt:
    Dat deze ge-imagescanned moet worden?
    Wat wil dit zeggen?

Ik krijg deze melding nadat ik mijn .dmg file via een code in de Terminal heb omgezet in een .iso file.
    (eerst in een .iso.cdr daarna naar .iso)

Ik heb ook al geprobeerd met of zonder dat vinkje aan te vinken zoals hierboven staat. Maar het probleem blijft.
    Mijn USB stick is geformatteerd als Uitgebreid (Journald) ofzoiets. (helemaal leeg) 16GB

Mijn dankt zal groot zijn.

Bijdrager
    nielspl
    ”BJVR”

Waar kan het aan liggen dat je de melding krijgt:
    Dat deze ge-imagescanned moet worden?
    Wat wil dit zeggen?

Ik had dit euvel ook. Dus hier is de oplossing:

In selecteer de schijfkopie in Schijfhulpprogramma, klik in de menu-balk op ‘Schijfkopieën’ -> ‘Scan schijfkopie voor terugzetten’. Vervolgens kun je de de schijfkopie terugzetten.
    Dit moet worden gedaan zodat Schijhulpprogramma de data kan verifiëren na het terugzetten om er zeker van te zijn dat de schijfkopie exact gekopieerd is.
    bron: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=6357285

Bijdrager
    appleGebak

Thanx nielspl!

7 jaar later, maar na heel lang zweten met de ouwe mac, doet jouw voorgestelde oplossing

In selecteer de schijfkopie in Schijfhulpprogramma, klik in de menu-balk op ‘Schijfkopieën’ -> ‘Scan schijfkopie voor terugzetten’.

het goed!!

Ik wil namelijk m’n iphone met ios10.2 synchronizeren met m’n ouwe imac 10.6.8 (Snow Leopard), maar daar hebben de mensen van apple helaas een stokje voor gestoken! Dus kon niet anders dan upgraden naar mavericks (volgens andere mac-freaks, zou nog net op de ouwe imac kunnen draaien). Maar mavericks is anno 2017 natuurlijk niet via de app store te vinden! Fijn!, dus dan maar de gratis versies proberen en een bootable USB stickje maken, maar toen kwam ik het “feest” van de schijfhulpprogramma tegen. Hiermee nog wat avonden verkloot, dus nu heel blij met jouw post way-back in 2010!

Cheers!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.