6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    youp.c

Problemen Mountain Lion

Hallo

Ik heb onmiddellijk na het uitkomen van ML het besturingssysteem geïnstalleerd. Echter nu heb ik wat problemen. De batterij/accu gaat naar mijn gevoel veel korter mee dan onder Lion met als gevolg dat mijn MBP (mid 2010 13″) soms uitvalt. Steek ik dan de oplader in en wil ik opnieuw opstarten en mijn ‘status hervatten’ dan blijft OS X bij het laatste balkje hangen en moet ik een harde reset doen.

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen zodat ik weer na ‘stroomuitval’ normaal kan opstarten?

Moderator
    Night

Een keer opstarten met de shift ingedrukt (dit kan lang duren – safe boot) en daarna “gewoon” herstarten.

Bijdrager
    youp.c

Na dit te hebben gedaan weer hetzelfde probleem ervaren, start na een volledig lege batterij niet op. Laadbalkje blijft nog steeds hangen op het laatste streepje, waarna ik dus weer een harde reset moet doen en toen was het echt mis.

Ik kreeg een melding dat mijn keychain van safari, mail en weetiknietwat allemaal onleesbaar waren en ik dus alles moest resetten naar defaults, werkte niet bleef de meldingen krijgen uiteindelijk Keychain First Aid gedaan (Sleutelhanger EHBO in het NL, denk ik). Dit leek het probleem te hebben opgelost, maar nee nu vraagt die om de 10-15 minuten of assistand de keychain mag gebruiken.

Iemand enig idee wat nu te doen?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Heb de de KeyChain daarvan op slot gezet?

Bijdrager
    youp.c

dat kan niet per onderdeel en dat gaat automatisch

Bijdrager
    youp.c

Nogmaals keychain gereset en probleem lijkt opgelost!
    Alleen nog steeds slaapstand probleem dus en de menu-functie file>open, file>rename en file>export werken niet in preview/voorvertoning en textedit/teksteditor.

Bah, was ik maar nooit geüpgraded. Ik heb nog wel een back-up gemaakt voor de upgrade maar aangezien er nog mee te werken valt en ik o.a. de browser gestures onmisbaar vind wacht ik nog ff tot 10.8.1. Als ik na de update nog steeds problemen ondervind doe ik een clean install en kopieer ik handmatig mijn documenten en applicaties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.