4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsH

opstarten na Admin.account is verdwenen door migratieassistent

Ik heb een probleem: door een fout tijdens het overzetten met de migratieassistent is mijn account met administrator rechten verdwenen. Het andere account op deze imac is alleen een user account.
    Ik wil graag een heel nieuw systeem installeren maar het lukt niet om op te starten vanaf een installatie CD. Niet met C ingedrukt, niet met alt. ingedrukt en zelfs niet met shift-alt-cmd-backspace ingedrukt.
    Ik begin haast te twijfelen of het toetsenbord wel werkt tijdens het opstarten. Of werken deze toetscombinaties niet meer als er geen admin. account meer is op een systeem?
    Het gaat om een iMac coreduo uit 2006 met Snow-leopard en een nieuw toetsenbord met numeriek keypad (met draad dus).

Weet iemand een oplossing? Suggesties om account terug te krijgen? Suggesties om een account zonder admin. rechten deze toch te geven?
    Ander oplossingen? Iemand?

Bijdrager
    Oppie

Heb je een Open Firmware Password geïnstalleerd? Want dan wilt ie inderdaad van geen enkel ander medium opstarten.

Bijdrager
    Fietsbel

Probeer eerst eens in het bestaande account een nieuwe gebruiker aan te maken, of er admin bevoegdheid aan te geven: > system prefs > accounts > ‘bestaande user’ > op slotje klikken: dan username en password van het admin account invoeren dat je niet meer ziet. Misschien werkt dat. Anders is er meer aan de hand, zie Oppie hiervoor – vreemd verschijnsel want als er 1 account is zou dat altijd een admin account moeten zijn.

Vanaf je cd opstarten kan je ook doen door gewoon op ‘install’ icoontje op de cd te klikken, dan volgt er een herstart vanaf de dvd zonder toetsen ingedrukt te hebben.

Je toetsenbord kan je controleren in het account dat wel werkt.

Bijdrager
    NielsH

Bij mijn weten heb ik nooit open firmware geactiveerd of geïnstalleerd.

Het toetsenbord werkt normaal op deze computer.

De optie van een nieuw account maken en installeren vanaf de osx installatieschijf heb ik ook geprobeerd maar beiden zijn niet mogelijk zonder admin account. Mijn oude account is volledig inactief gemaakt door de migratie assistent.

Iemand nog andere ideeën?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.