16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Opstarten met T werkt niet

Beste mensen,

Ik zit hier in een benarde positie, ik moet morge een belangrijke taak klaar hebben, maar m’n scherm is het aan het begeven…
    Ik heb hier ook nog een laptop staan, maar omdat de schijf vol is zou ik de computers willen verbinden doormiddelvan firewire (ik heb geen andere kabel hier)
    Nu, de laptop opstarten met T ingedrukt werkt perfect, schijf komt mooi als externe schijf op bureaublad van de Powermac te staan.
    Maar als ik mijn Powermac 350 opstart met T ingedrukt, start de computer gewoon op, niets firewire functie enz…
    Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
    Ondersteunt deze computer die funktie niet?
    Ik heb thuis nog een oudere iMac staan en die doet het wel, dus ik zou het vreemd vinden dat deze het niet doet.

Ik ben al een soortgelijk draadje begonnen in internet en netwerken… Het is nog een beetje anders..
    maar ik ben hopeloos, als deze taak niet afgeraakt kan ik m’n jaar overnieuw doen, en dat zou beetje jammer zijn…

Wie helpt mij uit de drek?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    Deskman

UTP kabeltje er tussen en sharing aanzetten…

Bijdrager
    chonazz
    ”Deskman”

UTP kabeltje er tussen en sharing aanzetten…

Ja, maar ik heb enkel een firewire kabel…
    De rest ligt op 2 uur reizen met trein en bus hiervandaan… En die tijd kan ik niet verliezen…
    Er moet toch nog een manier zijn?

Bijdrager
    Bob Ross

Dat kan inderdaad goed dat je (beige?) PowerMac dit inderdaad niet kan, is het niet mogelijk om nog even snel je spullen op het netwerk of cd te zetten ? Zet anders bestandsdeling aan en probeer via een andere Mac je bestanden te benaderen. (In een publieke map dus).

Succes

Bijdrager
    basiel

een scherm zoeken bij een vriend is volgens mij je beste alternatief

Bijdrager
    chonazz
    ”Bob

Dat kan inderdaad goed dat je (beige?) PowerMac dit inderdaad niet kan, is het niet mogelijk om nog even snel je spullen op het netwerk of cd te zetten ? Zet anders bestandsdeling aan en probeer via een andere Mac je bestanden te benaderen. (In een publieke map dus).

Succes

Ik denk niet dat het een beige is:-) Hij ziet er nogal blauw groen zilver uit…
    Het netwerk is geen optie, ik heb enkel een firewire kabel:-) heb een half jaar geleden de airport kaart uit de powermac gehaald dus daar kan ik ook al niets mee doen! en er is niemand hier in huis waar ik even op de kamer m’n laptop aan de ethernet kan hangen…

Het moet dus op de een of andere manier via firewire… En als dit niet gaat.. Dan heb ik pech vrees ik…

Bijdrager
    boekeloo

Je kan ook met je Firewire een verbinding maken (anders dan Target mode)!!!

Als je wil zoek ik het voor je op!!

ps ik heb t gevonden het kan!! Laat even weten of je nog interesse hebt!!

Bijdrager
    boekeloo

De comps kunnen allebei aanblijven staan. (Je kan ze ook gewoon allebei blijven gebruiken)

1 Verbind ze met de FW-cabel
    2 Open System preferences. Click Network. Van het PopUp menu klik Network Port Configurations
    Type een naam (whatever)
    Kies Built in Firework
    Klik Oke

Je nieuwe verbinding verschijnt in de lijst.

Sleep je verbinding naar boven aan de lijst en klik Apply now
    (Vergeet niet naar boven te slepen anders doet ie t niet)

Doet ditzelfde op de andere mac.

Quit Systyemworks

Ik hoop dat je dat op je mac waarvan het beeldscherm t niet doet voor elkaar krijgt (ik realiseer me nu dat dat waarschijnlijk nu ook weer fout zal gaan

Bijdrager
    chonazz

nope, idd, deze doet het ook niet…
    Wel jammer, maar ik zal de taak gewoon zo goed als het kan afmaken!
    Hartelijk dank voor de reacties!
    Het word tijd dat ik m’n nieuwe iMac G5 heb!

Bijdrager
    boekeloo

Jammer Succes en sterkte

Bijdrager
    chonazz

thnx man! toch bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    hansenonline

ben ik nu zo dom om te denken dat je met de powermac gewoon je laptop leeg maakt en er je taak opzet en dan de power mac uit en verder op de laptop.

daan.

Bijdrager
    chonazz

mmm… denk idd dat je zo dom bent 8)

Nee, bedoeling was eigenlijk om op te kunnen starten vanaf een schijf van de powermac, met de powerbook…
    Maar dat ging niet, dus wou ik over het netwerk werken… Het zijn nogal grote bestanden, en die wou ik dan over het netwerk openen op de laptop… Maar helaas is dit ook niet mogelijk…
    Snappie??

Bijdrager
    hansenonline

je kan nu helemaal niets meer zien met de monitor?

daan.

Bijdrager
    chonazz

Jawel, hij doet het nog, maar hij begint meer een meer last te krijgen van het “pop-dim weet ik veel syndroom”, waardoor het scherm nogal begint te flashen, het is al een hele tijd aan de gang, maar nu flashed ie zo’n 20 keer per minuut, en dit is nogal irritant werken…

Bijdrager
    gerror

Heb het ook weleens geprobeerd met de B&W van mn vriendin toen de hd hetaan het begeven was. Lukte ook niet om met T op te starten. Wellicht ondersteunt dit model het niet.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.