6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

Opstarten met andere user account

Vandaag heb ik mijn unibody Macbook ingeruild voor een MBP early 2008. ik heb de MBP die in met clean install gekregen, eerst natuurlijk even getest of alles werkte en gelijk een account aangemaakt die ik Jeroen Diks genoemd heb. Nu heb ik via Migratie Assistent met TimeMachine alles van mijn Macbook terug gezet op de MBP. Hierbij heb ik de accountnaam veranderd in JeroenDiks, omdat deze ook al Jeroen Diks heette. Nu zit ik met 2 beheerdersaccounts, maar hier wil ik in van maken. De MBP logt steeds in via Jeroen Diks, maar ik wil inloggen op JeroenDiks, vervolgens Jeroen Diks verwijderen en de account JeroenDiks qua naam weer veranderen in Jeroen Diks, zodat ik gewoon 1 account heb en alles weer is zoals op mijn Macbook. Maar hoe wissel ik van account? In al die jaren met de Mac heb ik dit nooit hoeven doen en heb dus geen idee hoe dat gaat:o Google en search hier hielpen me niet:(

Bijdrager
    Koetjesreep

Appeltje links boven in het scherm, log out ……

edit: en gelukt?

Bijdrager
    sypie

Ga naar Systeemvoorkeuren => Accounts -> inlogopties -> Automatisch inloggen -> Zet hier het juiste account neer. Na deze wijziging start je Mac via dit account op.

Wat jij wilt doen is volgens mij 2 accounts samenvoegen, nou dan kun je lang zoeken, dat gaat niet gebeuren namelijk.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik hoefde niks samen te voegen, alleen een overbodige te verwijderen en dat kan niet als je daar ook op ingelogd bent;) Maar het is allemaal gelukt, dacht al dat het iets heel simpels was, maar kan het niet vinden. Nu heb ik alles van mijn Macbook terug, alleen TimeMachine nog aan de praat krijgen;) Thnx voor de snelle hulp!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Demon

Nu heb ik via Migratie Assistent met TimeMachine alles van mijn Macbook terug gezet op de MBP. Hierbij heb ik de accountnaam veranderd in JeroenDiks, omdat deze ook al Jeroen Diks heette. Nu zit ik met 2 beheerdersaccounts

Als er één dingis dat beter kan aan de Migratieassistent, dan is het dat hij bestaande accounts op de computer zou moeten kunnen vervangen door die van je oude computer, in plaats van de oude account te hernoemen als de nieuwe computer er al eentje heeft met diezelfde naam. Nu moet je alles met de hand overzetten, eigenaar van een heleboel bestanden en mappen veranderen, enz.

Bijdrager
    Oppie

Mee eens; een hele rare ‘bug’ in een verder mooi hulpprogje!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.