7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SterAppel

[Opgelost] Opstarten MacPro en apps tergend langzaam sinds Catalina

Ik heb een Mac Pro laat 2013 met 32 gig intern en 250 gig SSD kaart.
    Totdat ik over ging op Catalina (nu 10.15.3) waren de mac en de apps binnen no time opgestart.
    Nu duurt het een eeuwigheid. Vaak lijkt het of de programma’s vastgelopen zijn, maar na lang wachten (roterend cirkeltje) starten ze toch op.
    Ook al diverse keren gehad dat alles vast zat, behalve de muis. Kon alleen verder door de mac met de aan/uit knop opnieuw op te straten. Ook verschillende kernal panics gehad.  Ik werk veel met Adobe CC, Filemaker en Office 365.
    Ben er al een keer met schijf EHBO overheen geweest en met CleanMyMac X. Geen beter resultaat.

Hoe los ik dit op?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Shmoo

Je kunt eens een SMC reset doen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

(helemaal onderaan)

Bijdrager
    SterAppel

Wauw Shmoo, alles lijkt weer “normaal”. Dankjewel en hoe eenvoudig kan het zijn;-)

Bijdrager
    DennisX

Ik had dezelfde ervaring, net geïnstalleerd 10.15.3 wow lekker “snappy”
    Maar na ± 1week begon de ellende, strandbal, finder die constant vastloopt, hard disk die dubbel verschijnt op m’n desktop.
    PRAM reset, sms reset, geheel clean instal, niks dan ellende, nu loopt alles regelmatig vast.
    Een gewone restart is er niet meer bij, moet elke keer via de aan/uit knop.
    Na 3 weken Catalina, ga ik nu terug naar Mojave.

En dit is op m’n iMac een na laatste model, op m’n Retina MacBook pro uit late 2013 is er niks aan de hand, maar die heb ik van High Siera naar Catalina geüpgraded, want daar die draaide Mojave heel slecht.

Bijdrager
    SterAppel

Ik ben weer terug bij af, sterker nog het duurt nog langer dan een week geleden. Wordt er knettergek van. Ik ga zo proberen terug te zetten naar Mojave

Bijdrager
    MrBelloNLD

Originele apple ssd? Of een “clone” van bijv OWC?

Bijdrager
    MrBelloNLD

Oja clean my mac verwijderen en checken met malwarebytes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.