12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Opstarten MacOS Sierra; iets vreemds

MacOS Sierra lijkt (of suggestie?) sneller op te starten dan zijn voorganger El Capitan. Ook de apps starten vlak na het opstarten sneller op.
    Maar nu constateerde ik wat vreemds, tot 2x aan toe inmiddels. Als de Mac aan het opstarten is zie je altijd zo’n statusbalkje vol lopen voordat je op je bureaublad komt. Dat liep tot 2x aan voor de helft vol, en toen stond hij al op op mijn bureaublad. Normaal gesproken gebeurd dat als het balkje helemaal wit is, maar tot 2x aan toe tot de helft. Is dit een bekend probleem in MacOS Sierra, en wat betekend dit? Is het een bug wellicht?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  erwin33.

Bijdrager
    GoeieDag

Alles doet het toch goed. Waarom je dan druk maken? Hij is gewoon sneller dan dat ie zelf denkt.

Bijdrager
    erwin33

Alles doet het goed, maar toch vreemd dat het balkje niet helemaal vult en op andere keren wel. Vroeg het me gewoon af.

Bijdrager
    fred44nl

mijn balkje liep voorheen ook niet helemaal vol.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb het hier alleen nu bij Sierra, El Capitan liep hij wel helemaal vol. Misschien ligt het aan het type Mac en de snelheid? Hier een Mac Mini late 2012.

Bijdrager
    Shyos

Het zal waarschijnlijk komen dat de animatie niet gelijk loopt met het opstarten… kan een probleem van videokaart zijn of niet voldoende geheugen.
    Even naar Apple bellen of even langsgaan.
    Waarschijnlijk zullen ze de videokaart vervangen.

Bijdrager
    GoeieDag

Grapjas!:-D

Bijdrager
    McPim

Let niet op Shyos, erwin33. Ik heb de gekste dingen gezien met dat balkje de afgelopen jaren. In beta’s, op Hackintoshes, maar ook op m’n huidige Macbook. Toen ik ‘m net had (2013) liep ie helemaal vol, maar de laatste tijd ook maar tot de helft (El Capitan). Dus: maak je er niet druk over, niet belangrijk.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    Shyos

lol, even serieus nu…

Ja ik dacht laat ik ff zwaar antwoorden… na drie keer er op terugkomen omdat het balkje niet volloopt tot het einde voordat de mac opstart. (misschien dat ze terug moeten naar het draaiende cirkeltje bij het opstarten!)

Het is natuurlijk niks om je zorgen over te maken! ?

Bijdrager
    erwin33

Ok, dank voor de serieuze antwoorden…

Bijdrager
    erwin33

Dacht dat het een bug was of zoiets, maar heb er nog steeds vaak last van dat mijn Mac Mini bij het opstarten tot halverwege het statusbalkje/voortgangsbalkje al opent. Eerst met een zwartscherm, daar verschijnt dan mijn cursor in en dan vervolgens mijn desktop opent en mijn systemtray en mijn dock.
    Na de nieuwste update van gisteren hier nog steeds last van. Iemand al een verklaring hier voor of hoe dit op te lossen?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  erwin33.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  erwin33.

Bijdrager
    SunKeeper
    Shyos op 30 september 2016

(misschien dat ze terug moeten naar het draaiende cirkeltje bij het opstarten!)

Ik denk dat dit de beste oplossing is.

Al wachten ze waarschijnlijk tot Windows ook een laadbalkje heeft. Sinds Windows 10 namelijk die rondvliegende puntjes heeft, ging Apple ineens met een laadbalkje aan de slag.

Overigens interesseert het me verder weinig, ik zie dat balkje in een jaar minder dan dat ik vingers aan mijn handen heb. Zouden meer mensen moeten doen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.