5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kally

Opstarten lukt niet meer macbook pro

Ik wilde deze middag safari openen en vanaf toen liep alles fout de laptop was zo traag en niks werkte nog naar behoren. Ik dacht dus ik sluit alles even af en start hem opnieuw op maar zelfs dat verliep zo lastig dat ik het met de opstart knop heb moeten doen. Na dat mijn macbook een uurtje had laten rusten wilde ik hem opnieuw opstarten maar dit liep ook niet zoals normaal. Het witte scherm met het apple teken op laade veel langer als normaal vervolgens komt hij wel op het uiteindelijke start pagina alleen het gebeurt op een vreemde manier de bovenste grijze balk werkt niet meer dan verschijnt de dok maar geen pictogrammen en vervolgens start mijn mesanger op die ik met veel moeite gesloten krijg en als de pictogrammen van de start pagina er aankomen worden niet alle pictogrammen geladen en dan verdwijnen de pictogrammen en het dok weer en probeert die zich precies weer opnieuw vanaf bureaublad op te starten meer doet die niet meer. Nu heb ik hem gelukkig gedualboot en werkt de windows wel nog maar aangezien ik toch graag aan al mijn bestanden zou kunnen of gewoon terug op mijn mac zou willen werken vraag ik me af of ik het mac gedeelte zou kunnen resetten eventueel met verlies van programma’s en bestanden als het ding maar terug werkt.

Weet iemand hier raad mee?

Bijdrager
    KarelWillem

Probeer eens het volgende:

– Open Schijfhulpprogramma uit de map Hulpprogramma’s
    – Controleer schijf > Herstel bevoegdheden

En lukt dat niet:

– Steek de DVD (die bij je Mac is geleverd) er in
    – Herstart met C ingedrukt
    – Selecteer dan in het menu Schijfhulpprogramma
    – Controleer schijf > Herstel bevoegdheden

Moderator
    Pete.Z

test

Bijdrager
    KarelWillem

Goed, ik probeer het nog een keer:

– Als je met opstart van DVD, met C ingedrukt…
    – Kun je gewoon je harde schijf benaderen
    – Kopieer alles wat je wilt redden naar een externe harddisk

Formatteer de hele boel opnieuw, en installeer OS X opnieuw.

Bijdrager
    kally

Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dingen overzet van mijn macintoch naar mijn harde schijf via schijfhulp programma.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.