5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

opstarten in veilige modus lukt niet meer

iMac heeft zichzelf spontaan afgesloten in mijn afwezigheid, dus geen meldingen gezien. Start vanzelf op in veilige modus , krijg de gong en appel logo maar dat lukt niet, als het balkje een klein stukje verder is schakelt hij zich vanzelf uit.

wat nu? Heb al geprobeerd met alle aansluitingen los en tijdje stroom eraf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

lukt een apple hardware test?

https://support.apple.com/nl-be/HT201257

Koppel alle externe apparaten los met uitzondering van het toetsenbord, de muis, het beeldscherm, de Ethernet-verbinding (indien van toepassing) en de netvoeding. Als u niet alle overige apparaten loskoppelt, kan Apple Hardware Test mogelijk een foutbericht geven.
    Plaats de Mac op een vlak, vast, stabiel en goed geventileerd werkoppervlak.
    Zet uw Mac uit.
    Schakel de Mac in en druk meteen op de D-toets op het toetsenbord en houd de toets ingedrukt. Houd de D-toets ingedrukt totdat u het symbool van Apple Hardware Test ziet

Is je Mac van 2013 of later, dan heb je met dezelfde methode een uitgebreidere diagnostische test.

How to Identify Mac Issues With Apple’s Hardware Diagnostics Tests

Bijdrager
    jebman

Helaas, heb alle opstart commando’s al geprobeerd, tevergeefs.

Heb een afspraak bij de Genius gemaakt. Hoop dat de data nog zijn te redden. Niet alles staat in mijn Time Machine zoals iPhone backups en overzetten en nieuw inrichten gaat stukken makkelijker als alles is afgesloten en afgemeld.

Bijdrager
    jebman

Helaas is het nieuws van de Genius dat mijn Fusion disk het heeft begeven. Het goede nieuws is dat mijn data nog kunnen worden gered alvorens de HDD te vervangen.

Moderator
    Night

Wees slim en kies bij vervanging voor alleen een SSD.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.