6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    McMekker

opstarten externe hd

Hoe installeer ik osx op een externe (firewire) hd zonder dat de bestanden daarop overschreven worden ?

Bijdrager
    Nikita

Gewoon installeren. Voorwaarde is wel dat die hardeschijf in HFS of HFS+ is geformatteerd. Zolang je er niet nog een andere OSX installatie op hebt staan is er niks aan de hand.

Bijdrager
    McMekker

Er staat wel een andere OSX op, maar die is niet bootbaar, kennelijk. Ik denk dat die gewoon gekopieerd is en niet geinstalleerd, als je begrijpt wat ik bedoel. Geeft dat problemen?

Bijdrager
    Nikita

Het Installatieprogramma geeft vanzelf aan of ‘ie OSX op de schijf kan installeren of niet. In dat laatste geval zou je altijd nog een Archiveer & Installeer kunnen uitvoeren, dan wordt de huidige inhoud in een aparte map gezet en de nieuwe OSX ge├»nstalleerd. Ben je niks kwijt in elk geval.

Bijdrager
    McMekker

‘archive & install’ staat uit. Ik kan wel ‘install mac osx for the first time’ kiezen. Worden er daarbij ook dingen verwijderd?:o

Bijdrager
    Nikita

Die optie ken ik dan weer niet… Klinkt als iets waarbij je gegevens niet helemaal safe staan eerlijk gezegd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.