19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

Opstarten 13” Macbook Pro

Gisteren heb ik een nieuwe 13” Macbook Pro 2,25GH 2GB 160GB ontvangen.
    Al sinds het begin maakt ‘ie tijdens het opstarten rare geluiden die denk ik uit de Superdrive komen.
    Ik heb het in een filmpje gezet

Macbook Pro 13” from Menno A on Vimeo.

Is dit normaal of moet ik hem terugsturen?

Bijdrager
    Nietzman

Laat eens zien dan, zo’n filmpje.

Bijdrager
    Livebox

Bel even met Apple Support en ze geven wel aan wat de beste oplossing is.;)

Bijdrager
    garenor

Ik heb van deze week ook een 13″ MacBook pro, en die geeft tijdens de opstart zoemtoon inderdaad even een raar geluid uit de diskdrive. Dit is normaal, had mijn witte MacBook 13″ ook (en waarschijnlijk alle Apple Notebooks). Maar bel inderdaad eerst even de Apple support lijn voor de zekerheid.

Bijdrager
    sypie

Je superdrive maakt altijd een soort “CD inslik” geluid, dat doet ie zelfs als ie uit de slaapstand gehaald wordt.

Behalve als het zo klinkt: http://www.youtube.com/watch?v=9-3C_c_jA6o

Bijdrager
    kx22

Er wordt wel vaker geklaagd over de superdrive in macbuks. Toen ik Mac osx cd erop propte voor windows drivers ging mijn hele laptop shaken. Na het eruit halen werd hij weer rustig en deed alles het weer goed.

Dit probleem heeft niet alleen apple. Haast elke laptop met een cd GLEUF heeft zulke problemen. Ik heb het eerder bij een hele oude compaq (desktop jaren 95) en een recente dell XPS m1530 gehad.

(toch even bellen voor de zekerheid)

Bijdrager
    ipodtouch

Sorry voor de vertraging van het filmpje, Vimeo was erg traag en ik was even aan het lunchen.
    Dit geluid maakt mijn Macbook 2,4GHZ Aluminium helemaal niet!

Bijdrager
    Chester2

Mijn tip: laat hem DOA verklaren (dead on arrival): je krijgt dan een nieuwe van Apple.
    Je Superdrive is niet in orde en ik zou dat niet willen, één dag na aankoop.

Succes

Bijdrager
    Nikita

Nee, dit hoort inderdaad niet. Het is alsof er iets blijft hangen, lijkt het wel. Voor de zekerheid even langs een APR brengen of met Apple zelf bellen.

Moderator
    unSOUND

Normaal gesproken hoor je wel een paar kliks uit de drive komen. Bij jou hoor je ze vaker. Staat de opstartschijf wel goed ingesteld ? Zit er nog een CD of DVD in de drive ? Zo niet kan het zijn dat de MacBook nu eerst herhaaldelijk naar een CD of DVD aan het zoeken is. En anders inderdaad gelijk retour Apple.

Bijdrager
    ipodtouch

Er zit geen CD/DVD Drive in de Macbook Pro, ben nu aan het kijken of de opstartschijf goed staat ingesteld… wel raar eigenlijk:wink:

Bijdrager
    ipodtouch

Hoe zie ik welke opstartschijf er geselecteerd is?

Moderator
    unSOUND

Systeemvoorkeuren > Opstartschijf

Bijdrager
    Guidoooh

Mijn 13″ MBP aluminium maakt niet zo’n geluid bij het opstarten en zoals paar al hierboven zeiden, hoort je MBP dat ook niet te doen.

Bijdrager
    ipodtouch

Oké.. nu aan de telefoon met Apple.

Bijdrager
    ipodtouch

Het gebeld met Apple, wordt maandag omgeruild.
    Dank voor de tips….

Bijdrager
    ipodtouch

Nieuwe Macbook Pro ontvangen, werkt goed.
    Morgen wordt de oude opgehaald, uiteindelijk allemaal goed afgehandeld:D

Bijdrager
    ChrisKerel

:D

Bijdrager
    dgrmouse

hallo, bleek het probleem idd de superdrive te zijn of is dat nooit meer duidelijk geworden?
    heb op dit moment hetzelfde probleem, maar dan met mijn macbook pro die ik t voorheen heel lang gewoon prima heeft gedaan

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.